به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۸۵۱۳۳

طارمی به سلطه مسی و رونالدو پایان داد

طارمی به سلطه مسی و رونالدو پایان داد
گروه ورزشی: پس از پایان تمامی رقابت‌های اروپایی در فصل گذشته، وب سایت یوفا با برپایی یک نظرسنجی اقدام به انتخاب بهترین گل کل فصل اروپا کرد که در این میان، گل زیبای مهدی طارمی به چلسی که پیش از این عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بود، جایزه بهترین گل فصل یوفا را نیز از آن خود کرد.
طارمی در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در نیمه دوم برای پورتو به زمین آمد و در وقت‌های تلف شده قدر سانتر زیبای نانو را دانست و با ضربه ای قیچی برگردان به زیبایی هر چه تمام‌تر دروازه چلسی را باز کرد ولی تلاش او برای صعود پورتو به دیدار نیمه نهایی کافی نبود و آنها از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
وب سایت یوفا چندی پیش اقدام به برگزاری یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین گل فصل اروپا کرد که در این میان 600 هزار نفر در این رأی گیری شرکت کردند و گل استثنایی مهدی طارمی به چلسی با کسب بیش از 30 درصد آراء، عنوان بهترین گل فصل تمامی مسابقات برگزار شده در اروپا را از آن خود کرد.
در این نظرسنجی، گل لورنزو اینیسنیه مهاجم تیم ملی ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2020 به بلژیک رتبه دوم را از آن خود کرد و گل کمار روف بازیکن گلاسکو رنجرز در مرحله گروهی لیگ اروپا به تیم استاندارد لیژ نیز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
این نظرسنجی میان تمامی گل‌های به ثمر رسیده در رقابت‌های اروپایی به عمل آمد که مهدی طارمی مهاجم ارزنده و بوشهری پورتو توانست بالاتر از تمامی رقبای نامدار خود عنوان بهترین گل فصل اروپا را به خود اختصاص دهد. در این نظرسنجی، فقط گلهای ثبت شده در باشگاه‌هایی اروپایی یا مسابقات بین المللی اروپایی بین اکتبر 2020 و جولای 2021 واجد شرایط برای بررسی بودند. فهرست کوتاه ده گل توسط ناظران فنی یوفا تهیه شد که در نهایت طارمی عنوان بهترین گل فصل را از آن خود کرد.
بدین ترتیب، گل مهدی طارمی به سلطه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی پایان داد. در سال 2020 مراسمی برای انتخاب بهترین گل اروپا برگزار نشد ولی پیش از آن در سال 2019 گل لیونل مسی در بازی برابر لیورپول و قبل تر از آن نیز در سال 2018 گل قیچی برگردان کریستیانو رونالدو به یوونتوس در زمان حضور در رئال مادرید عناوین بهترین گل سال اروپا را به خود اختصاص داده بودند.
همچنین در سال 2017 گل ماریو مانژوکیچ از یوونتوس برابر رئال مادرید و در سال های 2015 و 2016 به ترتیب گل های لیونل مسی به بایرن مونیخ و رم ایتالیا توانسته بودند عنوان بهترین گل فصل اروپا را به خود اختصاص دهند.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: مهدی طارمی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها