به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۸۶۰۵۹

حمایت ۲ میلیون دلاری ژاپن از انتخابات عراق

حمایت ۲ میلیون دلاری ژاپن از انتخابات عراق
گروه بین الملل:سفارت ژاپن در عراق از حمایت مالی خود به ارزش حدود ۲ میلیون دلار برای برگزاری انتخابات عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ خبر داد.
 سفارت ژاپن در عراق اعلام کرد که این کشور ۲۱۶ میلیون ین معادل (حدود ۲ میلیون دلار) برای حمایت و پشتیبانی مالی پروژه توانمندسازی کادرهای کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق توسط سازمان ملل کمک کرده است.
در همین راستا، سوزوکی کوتارو، سفیر ژاپن در بغداد خاطرنشان کرد، انتخابات بهترین رخداد اساسی برای تبدیل اراده ملت عراق و خواسته‌های آنها به یک سیاست ملی است.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که کمک‌های دولت و ملت ژاپن در تقویت توانمندی‌های تکنولوژی اطلاعات کمیساریای عالی انتخابات و اجرای تدابیر پیشگیرانه از ویروس کرونا و همچنین تضمین شفافیت و مورد پذیرش بودن در انتخابات آتی سهیم است.
 این سفارتخانه همچنین اعلام کرد، برنامه توسعه سازمان ملل به نمایندگی از تیم سازمان ملل برای کمک به عراق "یونامی" توافقنامه‌ای برای مدیریت تامین مالی و پروژه با ژاپن امضا کرد.
سفارت ژاپن همچنین اعلام کرد، سازمان ملل از ژاپن به خاطر حمایت از عراق که باعث تقویت روند برگزاری انتخاباتی شفاف می‌شود، قدردانی کرد.
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها