به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۸۶۴۸۸

گاز گرفتن حریف، در کشتی المپیک (عکس)

گروه ورزشی: نوراسلام سانایف، کشتی گیر قزاقستانی، در مصاف با حریف هندی خود دست به یک اقدام عجیب زد.
گاز گرفتن حریف، در کشتی المپیک (عکس)
نور اسلام سنایف کشتی گیر قزاقستانی روز گذشته و در رقابت های وزن 57 کیلوگرم المپیک توکیو به مصاف رقیب خود از هند یعنی راوی داهیا رفت و در در حین رقابت دست به یک اقدام عجیب زد و دست حریف خود را گاز گرفت.
وقتی راوی از تشک خارج شد، آشکارا احساس درد می کرد و به کمک کیسه یخ توانست به کشتی برگردد و در نهایت نیز 9-2 پیروز شد.
 



 
گاز گرفتن سانایف یادآور حادثه ای بود که در نیمه نهایی المپیک 2012 لندن رخ داد. آنجا سوشیل کومار متهم به گاز گرفتن گوش آخزورک تاناتروف حریف قزاقستانی اش شده بود.
ویدئوها نشان می دادند که سوشیل  که در آن مسابقه 0-3 عقب افتاده بود، احتمالا گوش تاناتروف را گاز گرفته است. تاناتروف خون روی گوشش را به داور نشان داد اما اعتراض جواب نداد.
سوشیل در نهایت به فینال راه یافت ولی نقره گرفت.
 

 
این اقدام کشتی‌گیر قزاقستانی با واکنش فدراسیون جهانی کشتی روبرو شد و آنها تاکید کردند که این کار یک خطای محرز است اما سانایف هرگز در تقابل با کومار این اقدام را به عمد انجام نداده است. در بیانیه آنها در این رابطه آمده است: "فدراسیون بین المللی کشتی نتیجه گرفت که این اقدام کاملاً غیر عمدی بوده و هیچ مجازاتی نیز برای سانایف در پی نخواهد داشت."
گفتنی است طبق قوانین کشتی که توسط فدراسیون بین المللی این ورزش وضع شده اقداماتی نظیر کشیدن مو، گوش، گاز گرفتن، پیچاندن انگشتان حریف و دیگر کارهایی از این دست ممنوع بوده و خطا به حساب می آید. همچنین در صورتی که نتیجه گیری شود که یک کشتی‌گیر به عمد یکی از این کارها را انجام داده فدراسیون بین‌المللی این ورزش می تواند مجازات‌هایی را هم تعیین کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها