به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۲۸۹۳۸۲

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حماس

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حماس
گروه بین الملل: ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور ساختمان‌ها و اماکن مربوط به حماس در نوار غزه را بمباران کردند.
تنش‌ها میان طرفین بار دیگر بالا گرفته است به طوری که  در پی تبادل آتش در نقطه مرزی یک سرباز اسرائیلی و ۴۱ فلسطینی مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.این درگیری‌‌ها در جریان اعتراضات فلسطینی‌ها رخ داد که حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی غزه آن را سازماندهی کرده بودند. صدها فلسطینی در نزدیکی مرز اسرائیل دست به تظاهرات زدند و ارتش اسرائیل ادعا کرده که برخی از آنها تلاش کردند از حضار مرزی بالا بروند و برخی دیگر نیز مواد انفجاری به سمت نیروهای اسرائیلی پرتاب کردند که آنها هم واکنش نشان دادند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، یکی از دو فلسطینی که شرایطشان وخیم است، یک پسر ۱۳ ساله است که به سر او شلیک شده. این گزارش می‌گوید که اغلب دیگر مجروحان جراحاتی متوسط داشته‌اند از جمله بر اثر شلیک گلوله به دست و پا و کمر.ارتش اسرائیل می‌گوید که یک افسر اسرائیلی نیز با شلیک گلوله فلسطینی‌ها به شدت مجروح شده که اکنون در بیمارستان بستری است و جت‌های جنگی اسرائیلی در واکنش به این رخداد مواضع حماس را درهم کوبیده‌اند.ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده که برای مقابله با اقدامات حماس، نیروهای بیشتری را در مرز مستقر کرده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها