به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۸۹۷۹۹

خاموشی در زمستان به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها

خاموشی در زمستان به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها
گروه اقتصادی: مدیرعامل گروه مپنا گفت: از آنجاکه در زمستان محدودیت تامین سوخت برای نیروگاه‌ها وجود دارد مشترکین خانگی می‌توانند از ذخیره ساز انرژی در منازل خود استفاده کنند.عباس علی آبادی با اشاره به اینکه مشترکین می‌توانند با ذخیره‌ساز انرژی یک تا دو کیلو وات برق ذخیره کنند افزود: این راهکار کوتاه مدت در زمان بروز محدودیت در تامین برق است تا دولت پروژه‌های بلند مدت را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز خاموشی باید صرفه جویی کرد گفت: آب و برق در کشور ما ارزش ندارد و همین موضوع دلیل بی‌تفاوتی مشترکین در نوع مصرف آن‌ها شده است.علی آبادی با بیان اینکه باید به این کالا ارزش داد تا مصرفش کاهش یابد، ادامه داد: ۸۵ مگاوات نیروگاه برق در کشور نصب شده که اگر دولت از ما حمایت کند مپنا می‌تواند در دو سال آینده ۶ هزار مگارات نیروگاه بسازد که البته این کار چاره ساز نیست بلکه باید مصرف درست شود.

ارسال چهارمین توربین کلاس F مپنا به نیروگاه سهند
امروز چهارمین توربین کلاس F گروه مپنا با توان ۲۳۰ مگا وات برای نصب در نیروگاه سهند تبریز ارسال شد.آقای عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا، با اشاره به اینکه این توربین بالاترین فناوری را دارد گفت: توربین کلاس F ساخت گروه مپناست و نمونه خارجی ندارد، توان تولیدی این توربین ۲۳۰ مگا وات بوده که ۲۰۸ مگاوات آن قابل عرضه است.

وی افزود: بهره وری سیکل ترکیبی این توربین، ۶۰ درصد و سیکل ساده آن ۴۰ درصد است البته این توربین از بهترین توربین‌های جهان محسوب می‌شود که بزودی یک واحد از آن نیز در نیروگاه بعثت تهران نصب خواهد شد.علی آبادی با اشاره به اینکه ما در خصوص صنعت نیروگاه سازی با تکیه بر گزارش‌های مجله‌های معتبر بین المللی در تراز بسیار خوبی قرار داریم ادامه داد: توربین‌های ام، جی ۸۰ که به توربین‌های کلاس F مشهور هستند در داخل کشور ساخته می‌شود که تاکنون دو توربین از این مدل در نیروگاه بندرعباس نصب شده، توربین سوم در اندیمشک و توربین چهارم نیز به نیروگاه سهند تبریز ارسال می‌شود.

مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به اینکه همه تجهیزات جانبی از جمله دیزل ژنراتور این توربین در گروه مپنا ساخته شده و همراه با آن ارسال می‌شود، گفت: ساخت این توربین باوجود فشار مالی بسیار سختی که در آن قرار داریم انجام شده است، زیرا گروه مپنا به مردم ایران تعهد دارد و همه تلاش خود را برای ساخت، ارسال و نصب این توربین انجام داده است.

علی آبادی با اشاره به اینکه توربین‌های ساخته شده در کشور برای پاسخگویی به نیاز صنعت برق مناسب هستند و ساخت توربین‌های بزرگتر تلفات را افزایش می‌دهد افزود: ما برای توسعه صنعت برق علاوه بر نیروگاه، باید شبکه هم احداث کنیم، زیرا بیشترین مشکلات ما در این بخش است ضمن اینکه ما در این صنعت باید از تجهیزاتی استفاده کنیم که قابل اعتماد باشند و در اثر تحریم و یا دیگر مشکلات از دسترس ما خارج نشوند.وی اضافه کرد: تشخیص ما این است که توربین‌هایی که در کشور طراحی شده، کفایت لازم را برای صنعت برق دارد، اما اگر نیاز به توربین پیشرفته‌تر باشد با توجه به اینکه فناوری آن نیز در کشور موجود است، در ساخت آن محدودیتی نیست.
برچسب ها: قطعی برق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها