به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۲۹۲۴۹۵

یواس‌اوپن؛ گرگ صربستانی پا و روح را می‌گیرد

گروه ورزشی: دور چهارم یو‌اس اوپن ۲۰۲۱ با مشخص شدن هشت تنیسور برتر دیگر در بخش زنان و مردان، به پایان رسید.
یواس‌اوپن؛ گرگ صربستانی پا و روح را می‌گیرد
 در بخش زنان، بلیندا بنچیچ قهرمان المپیک توکیو موفق شد ایگا شوایتک قهرمان رولن گاروس ۲۰۲۰ را در دو ست متوالی شکست داده و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. بنچیچ در حالی مسابقه را از آن خود کرد که در ست نخست چندین بار در استانه شکست قرار گرفته بود اما در نهایت ماراتن ۲۶ امتیازی تایبریک ست اول را به نفع خود تمام کرد. در دیگر مسابقات هم اما راداکانو نوجوان ۱۸ ساله بریتانیایی این‌بار شلبی راجرزی را شکست داد که در دور قبلی بخت نخست قهرمانی را حذف کرده بود. رادوکانو که از مرحله انتخابی وارد مسابقات شده است، هفتمین پیروزی خود را در حالی جشن گرفت که بدون واگذاری ست به جمع هشت نفر پایانی رسیده است. کارولینا پلیشکووا هم با برتری برابر پاولیچنکو روس، برای چهارمین بار در شش سال اخیر، به یک‌چهارم نهایی یو‌اس اوپن راه‌یافت. نایب قهرمان ویمبلدون تلاش میکند تا برای اولین‌بار فتح یک گرنداسلم را تجربه کند.
 


در اخرین و مهم‌ترین بازی این مرحله، ماریا ساکاری موفق شد بیانکا اندرسکو قهرمان سال ۲۰۱۹ رقابت‌ها را در مسابقه‌ای تماشایی شکست داده و برای اولین بار به یک‌چهارم یواس اوپن برسد. ساکاری که ست اول را به حریف قدرتمند خود واگذار کرده بود، در ست دوم بعد از گریز از بریک شدن در اخرین گیم سرویس خود، تایبریک را پیروز شد و کار را به ست سوم کشید. در این ست هم در حالی که به وضوح از نظر بدنی در شرایط بهتری از قهرمان سابق قرار داشت، با نتیجه شش بر سه برنده شد تا در مجموع با حساب دو بر یک از این ماراتن سه ساعت و نیمه برنده خارج شود.



در بخش مردان مسابقات، لوید هریس با پیروزی برابر رایلی اوپلکا غول ۲۱۱ سانتی‌متری امریکایی، بعد از کوین اندرسون، تبدیل به دومین تنیسور افریقایی شد که به دور یک‌چهارم نهایی یواس اوپن می‌رسد. هریس این مسابقه را با نتیجه سه بر یک به نفع خود تمام کرد. ساشا زورف المانی هم توانست پانزدهمین پیروزی متوالی خود را این بار برابر سینر ایتالیایی جشن بگیرد تا پس از قهرمانی در المپیک توکیو و مسترز سینسیناتی، زنگ خطر را در یو‌اس اوپن هم برای حریفان به صدا درآورد. زورف موفق شد در سه ست متوالی حریف جوان و سخت‌کوشش را شکست دهد. اما در دیگر نبرد ایتالیایی المانی این مرحله، متیو برتینی انتقام شکست سینر را گرفت و اسکار آته را با حساب سه بر یک شکست داد. آته که در ست چهارم دچار مصدومیت شده بود به احترام تماشاگران مسابقه را تا پایان ادامه داد که رفتارش با تحسین حاضران در استادیوم لوییز ارمسترانگ همراه شد. 
 

 

 


در اخرین و البته مهیج‌ترین مسابقه بخش مردان، نواک جوکوویچ اسطوره صربستانی دنیای تنیس با غلبه بر جنسون بروکسبی به ۵۱ امین یک‌چهارم نهایی خود در گرنداسلم‌ها صعود کرد. نواک در ست اول حرفی برای گفتن نداشت و جوان ۲۰ ساله امریکایی به طرز شگفت انگیزی با نتیجه شش بر یک  در ۳۰ دقیقه پیروز این ست شد. 
 


اما صربیناتور که نمی‌خواست بیش از این تشویق تماشاگران برای بروکسبی را تحمل کند، بازگشتی استثنایی داشت و ست‌ دوم را به نفع خود تمام کرد. جنسون جوان که به نظر قوای جسمی اش تحلیل رفته بود، ست سوم و چهارم را هم با نتایج مشابه ۲-۶ واگذار کرد تا نواک جوکوویچ برای سومین گرنداسلم‌ متوالی حریف متیو برتینی شود.
 


اما واکنش اندی رادیک به این مسابقه جالب بود. او در توییتی در خصوص سبک بازی گرگ صرب نوشت:" ابتدا پاهایت را می‌گیرد، سپس روح تو را می‌گیرد." 
توییتی که در مصاحبه نواک در زمین بازی هم مطرح شد که نوله با لبخند به آن پاسخ داد و گفت:"روح نه اما قطعا پاها را می‌گیرم!"
 


​​​​​​​با پایان دور چهارم مسابقات ازاد امریکا، از امشب مرحله یک‌چهارم نهایی اغاز می‌شود تا تنیسور‌ها شانس خود را برای رسیدن به جمع چهار نفر برتر، محک بزنند. به همین منظور امشب اسویتولینا با لیلا فرناندز پدیده ۱۹ ساله رقابت ها روبه‌رو می‌شود، سابالنکا شانس دوم قهرمانی برابر کریچیکووا قرار می‌گیرد و در بخش مردان هم دنیل مدودف فینالیست سال ۲۰۱۹ با بوتیک فان د زندشولپ هلندی مسابقه می‌دهد و در جذاب‌ترین دیدار امشب، فلیکس اوژه الیاسیم ۲۱ ساله با کارلوس الکاراس ۱۸ ساله، نبرد تینیجر‌ها را برگزار می‌کنند.
 
برچسب ها: تنیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها