به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۲۹۲۸۹۹

پیامدهای کرونا بر دوش زنان سنگینی می‌کند

پیامدهای کرونا بر دوش زنان سنگینی می‌کند
گروه جامعه: به گفته مدیر اجرایی برنامه‌ اضطراری سازمان جهانی بهداشت، نرخ مرگ و میر مردان در اثر ابتلا به کووید -۱۹ بیشتر از زنان است، اما زنان بیش از مردان از پیامدهای اقتصادی و اجتماعی این همه‌گیری رنج برده‌اند.
دکتر مایک رایان با اشاره به اینکه "از نظر نتایج پزشکی ظاهرا مردان نتایج بدتری نشان داده‌اند"، می‌گوید: «بروز بیماری‌های زمینه‌ای در مردان بیشتر از زنان و در نتیجه نرخ مرگ و میر نیز در آنان بیشتر است.»به گفته این کارشناس، زنان و دختران در سراسر جهان، همه‌گیری کرونا را بسیار متفاوت‌تر از مردان تجربه کرده‌اند.
مایک رایان در این زمینه از یک سو به فشار و مسئولیت مضاعفی که همه‌گیری کرونا به زنان در خانه و محیط خانواده وارد کرده است اشاره می‌کند؛ الزام و افزایش نقش حمایتی و ارائه خدمات توسط آنان برای خانواده. از سوی دیگر تأکید این کارشناس بر این واقعیت است که بیشترین مشاغلی که در اثر پاندمی آسیب‌ دیده‌اند، مشاغلی است که عمدتا زنان در آن فعالیت می‌کنند.
این مقام سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «همه‌گیری کرونا وضعیت ناپایدار و ناامنی را که بسیاری از زنان در جامعه، چه در حوزه اجتماعی و چه در بحث اقتصادی با آن درگیر هستند، برجسته کرده است.»مایک رایان دو روز پیش در کنفرانسی خبری در ژنو با اشاره به از بین رفتن امیدهای اولیه در مورد ریشه‌کن کردن کووید-۱۹ گفته بود، به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان، این بیماری "با ما خواهد ماند".رایان گفته بود: «فکر می‌کنم این ویروس با ما می‌ماند و مانند ویروس‌های همه‌گیر آنفولانزا تغییر می‌کند و تبدیل به ویروس‌های دیگری می‌شود که بر ما تأثیر می‌گذارند.»بیماری کووید-۱۹ تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است. روند ابتلا به این بیماری رو به افزایش است و همچنان قربانی می‌گیرد. تاکنون بیش از ۴ میلیون و پانصد هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.بر پایه تحقیقی که نتایج آن در مجله تخصصی "نیچر کامیونیکیشن" منتشر شده است، مردان بیش از زنان در سراسر جهان قربانی کووید -۱۹ شده‌اند. این تحقیق نشان داده است که نسبت درصد قربانیان کووید-۱۹ در میان مردان به زنان ۶۰ به ۴۰ است.
بر اساس آمار‌های جهانی، آمریکا با بیش از ۶۰۰ هزار قربانی در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند و برزیل در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها