به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۹۴۹۲۷

رونق فروش قسطی در بازار لوازم خانگی

رونق فروش قسطی در بازار لوازم خانگی
گروه اقتصادی: بررسی  قیمت لوازم خانگی نشان می دهد قیمت ها در بازار طی نیمه نخست امسال  به طور متوسط ۳۰ درصد بیشتر شده است. این رشد قیمت  در شرایطی است که فروشندگان می گویند رکود سنگینی بر بازار حاکم است. اما حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن لوازم خانگی این گفته را قبول نداشته و می گوید قیمت ها به طور متوسط حدود ۱۰ درصد بیشتر شده است.وی   گفت: البته قیمت تمام شده و هزینه های تولید خیلی بیشتر از این ها بالا رفته اما بازار کشش این حجم از رشد قیمت را ندارد.

به گفته غزنوی، در حال حاضر بسیاری از مردم به سراغ تعمیر لوازم خانگی خود رفته و جز در مواردی که دیگر تعمیر صرفه اقتصادی ندارد، به سراغ تعویض کالای خود نمی روند.  او با اشاره به کاهش قدرت خرید خانوار، ادامه داد: فروشندگان برای کاهش رکود حاکم بر بازار به سراغ فروش قسطی محصولات خود رفته اند تا کمی از فشار مالی که روی شانه های آنها سنگینی می کند، کم کنند.  

 این فعال صنعتی با اشاره به تورم بالای صنایع در کشور،  ادامه داد : به عنوان مثال قیمت مواد اولیه پتروشیمی ۲۹۰ درصد، مواد پلیمری ۱۱۸ تا ۲۹۰ درصد، قیمت مس حدود ۸۷ درصد، ورق گالوانیزه ۱۰۰ درصد، آلمینیوم ۱۴۰ درصد، فولاد ۵۰ درصد و روی ۵۰ درصد بیشتر شده است.

دبیر انجمن لوازم خانگی  با بیان اینکه تلویزیون در بین لوازم خانگی بیشترین رشد قیمت را  تجربه کرده  است، ادامه داد : قیمت برد، پنل و ماژول های مصرفی در تولید تلویزیون تا ۳۰ درصد بالا رفته این در حالی است که قیمت این محصول تنها ۲۰ درصد بیشتر شده است.به گفته او، تولیدات لوازم خانگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴۰ درصد رشد داشته است. البته این رشد تولید در محصولاتی همچون ماشین لباسشویی حدود ۴۸ درصد و در یخچال حدود ۲۴ درصد بوده است.
مرجع : بازار
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها