به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۹۴۹۳۹

موتورهای کوچک‌جثه بلای جان نوجوانان

موتورهای کوچک‌جثه بلای جان نوجوانان
گروه جامعه: کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ۱۸ درصد از تصادفات فوتی که اتفاق می‌افتد متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است و جامعه جوان ما از این قسمت جدی آسیب می‌بیند.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران اظهار کرد: بررسی آمارها در حال حاضر نشان می‌دهد که متاسفانه ۱۸ درصد از تصادفات فوتی که اتفاق می‌افتد، متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است که این مطلب بسیار موضوع مهمی است چراکه جامعه جوان ما از این قسمت آسیب جدی را می‌بیند.
 
وی ادامه داد: وقتی روی آمارها دقیق می‌شویم و موضوع تصادفات کودکان و نوجوانان را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که علت‌های این تصادفات هم علت‌هایی خاص است.جوانبخت گفت: یکسری از این علت‌ها که خب قبلا نیز راجع به آن‌ها مفصل توضیح داده شده است و بارها و بارها به آن اشاره شده است بحث سهم والدین و قصوری هست که در تصمیم گیری‌ها متوجه آن‌ها می‌باشد و در واقع این تصادفات را برای بچه‌ها رقم می‌زنند.
 
وی گفت: وقتی که بررسی دقیق تری صورت می‌گیرد درمی‌یابیم که در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در تهران ۴۷ درصد از تصادفات ما فقط به موتورسیکلت‌ها اختصاص دارد. موتورسیکلت‌هایی که بخش عظیمی از آن‌ها را جامعه جوان و نوجوانی تشکیل داده که به علت آن روحیه هیجان خواهی و ویژگی‌های خاصی که موتورسیکلت دارد و سرعت و سهولتی که برای تردد دارد در واقع جوان‌ها به سمت آن اشتیاق نشان می‌دهند.

وی گفت: ما در واقع شاهد آن هستیم که درصد زیادی از ترک نشین‌ها و رانندگانی که این موتورسیکلت ها را هدایت می‌کنند همان قشر نوجوان و کودک ما هستند و پدیده ناراحت کننده این است که متاسفانه ما شاهد ظهور یک سری موتورسیکلت‌های کوچک جثه‌ هستیم که والدین عزیز به تازگی برای فرزندان خود به عنوان هدایای مختلف خریداری می‌کنند و جای تامل و تفکر دارد که چرا والدین پیش‌بینی و پیشگیری لازم از وقوع حوادث را انجام نمی‌دهند و با یک خرید احساساتی در واقع آینده فرزندان خودشان را به خطر می‌اندازند.
 
جوانبخت بیان داشت: این موتورهایی که به ظاهر کوچک هستند، ولی در واقع برابر آیین نامه هر کس بخواهد با هر وسیله نقلیه موتوری زمینی با هر شکلی که رانندگی کند، باید گواهینامه مختص به آن را اخذ کند و خیلی از این نوجوانان گواهینامه ندارند. چرا که به سن گرفتن آن نرسیده اند که گواهینامه‌های لازم را بگیرند و بتوانند با آن رانندگی کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها