به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۹۴۹۵۱

سکسکه ۱۵ سال دست از سر این زن برنداشت

سکسکه ۱۵ سال دست از سر این زن برنداشت
گروه جامعه:زنی که ۱۵ سال به سکسکه مداوم دچار بود توانست با تنظیم رژیم غذایی درست این مشکل مزمن را درمان کند.نیکول آلارد ۳۷ ساله، با زحمت زیاد به چیزی را که باعث ایجاد سکسکه در او می‌شد و به مدت یک دهه و نیم ادامه داشت، پی برد. آلارد که اکنون در آلاسکا زندگی می‌کند، در مدرسه توسط دیگر همکلاسی هایش مسخره می‌شد، زیرا نمی‌توانست سر و صدای ناشی از سکسکه را کنترل کند.

او درباره این مشکل گفت: "گاهی اوقات درد آنقدر شدید بود که مجبور می‌شدم به بیمارستان بروم و برای نفس کشیدن تلاش می‌کردم. این مشکل در ابتدا آزاردهنده، ولی خنده دار بود، اما با گذشت زمان احساس تسلیم شدن می‌کردم و گاهی اوقات کمی ناراحت می‌شدم، اما آنقدر به سکسکه عادت کرده بودم که دیگر آن را احساس نمی‌کردم. "

حذف مواد غذایی مضر از رژیم غذایی، راز درمان سکسکه
همه چیز از زمانی شروع شد که نیکول ۱۵ ساله بود. سکسکه در این زمان اغلب با درد معده همراه بود. گاهی اوقات سکسکه برای دوره‌های کوتاهی انجام می‌شد، اما معمولاً در بیشتر روز‌ها ساعت‌ها طول می‌کشید. تنها زمانی که سکسکه متوقف می‌شد، زمان خواب نیکول بود.

هیچ پزشکی نتوانست علت یا درمان این سکسکه‌های مزمن را پیدا کند و اغلب اوقات دلیل این مشکل استرس تشخیص داده می‌شد. در سال ۲۰۱۱ اما علت این مشکل کشف شد. نیکول چندین ماه از سکسکه خلاص شد، اما پس از خوردن مرغ تند دوباره سکسکه‌ها برگشت. او به این فکر کرد که آیا ممکن است سکسکه ناشی از رژیم غذایی باشد؟

در طول سه سال، نیکول و دوستش برای یافتن گروه‌های غذایی که باعث این مشکل می‌شوند کار کرده و گروهی از غذا‌ها را در کپسول‌هایی قرار دادند و آن‌ها را به طور تصادفی خوردند.پس از چندین آزمایش، نیکول توانست فهرستی از شش ماده غذایی که نمی‌تواند آن‌ها را بخورد تهیه کند: فلفل، گندم (اما گلوتن)، لبنیات، نخود، ذرت و بادام زمینی. پس از حذف این مواد غذایی نیکول دیگر دچار سکسکه نشد.
برچسب ها: سکسکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها