به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۲۹۵۰۰۶

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق
گروه جامعه: سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک در جنوب کشور خبر داد.به گزارش ایسنا، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است: از امروز تا سه‌شنبه (۲۸ تا ۳۰ شهریور) درساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گاهی خیزش گرد و خاک در دامنه‌ و ارتفاعات استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.
 
سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار آورده است: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود و احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات وجود دارد.

در چنین شرایطی احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، احتیاط درتردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها