به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۹۵۳۴۰

دو ایرانی‌تبار، نماینده پارلمان کانادا شدند

دو ایرانی‌تبار، نماینده پارلمان کانادا شدند
گروه بین الملل:  نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی کانادا، حاکی از آن است دو شهروند ایرانی تبار به مجلس این کشور راه یافتند.
علی احساسی، نماینده ایرانی‌تبار منطقه ویلودیل تورنتو از حزب لیبرال کانادا، در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب پنجاه درصد آرا دوباره به نمایندگی این منطقه انتخاب شد.همچنین مجید جوهری، نماینده ایرانی‌تبار منطقه ریچموند هیل استان انتاریو از حزب لیبرال کانادا، در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب چهل و هشت درصد آرا دوباره به نمایندگی این منطقه انتخاب شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر فعلی این کشور در سمت خود ابقا خواهد شد.
با آغاز شمارش انتخابات پیش از موعد در کانادا، حزب لیبرال این کشور که جاستین ترودو را بر مسند نخست‌وزیری دارد مدعی اصلی کسب حد نصاب کرسی‌های پارلمان اعلام شده است.
 رسانه‌های اصلی کانادا چون سی‌بی‌سی و سی‌تی‌وی هم پیروزی حزب لیبرال را برآورد کرده‌اند اما هنوز معلوم نیست که حزب ترودو اکثریت کافی برای تشکیل کابینه به صورت مستقل را کسب کرده یا نه. اتئلاف با یکی از احزاب اقلیت دارد.
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، که در چند ماه گذشته با انتقادهای جدی در زمینه مواجهه با بیماری کرونا و مصائب اقتصادی آن روبرو بوده است چند هفته پیش خواستار برگزاری انتخابات پیش از هنگام و فوری شد تا در صورت پیروزی و کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان «وجاهتی دوباره» برای دولت خود مهیا کند.با این حال، از نگاه ناظران، برگزاری گران‌ترین انتخابات تاریخ کانادا با صرف هزینه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون دلار، آن هم در میانه بدترین همه‌گیری قرن، ممکن است از محبوبیت ترودو و دولتش بکاهد.
از طرف دیگر، حزب محافظه کار کانادا که بسیار امیدوار بود با پایین کشیدن حزب حاکم به صندلی اول اوتاوا بازگردد، در صورت از اکثریت افتادن دولت حاکم می‌تواند ادعای پیروزی کند.


 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها