به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۶۲۵۴

سپتیک تانک و کاربرد آن در تصفیه فاضلاب

گروه کسب و کار: سپتیک تانک (گند انبار) یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین واحد در سیستم تصفیه فاضلاب، به خصوص فاضلاب های بهداشتی - انسانی می باشد. سپتیک تانک مخزنی است که در آن پساب به کمک تجهیزات ته نشینی، شناورسازی و تصفیه بیولوژیکی تصفیه می شود.
سپتیک تانک های گروه مهندسین مهاب در واحدهای خانگی، مسکونی، اداری، رستوران ها، هتل ها، مجتمع های ورزشی، هتل ها، دامداری، مرغداری و … کاربرد دارد. فاضلاب داخل سپتیک تانک به حدی تصفیه می شود تا تمامی ناخالصی و آلاینده های داخل آن از بین برود تا گرفتگی در چاه ایجاد نشود. این دستگاه‌ها از جنس پلی اتیلن، فایبرگلاس، پلاستیک، آجر، سنگ و بتن می‌باشند و به صورت افقی، عمودی و فنی طراحی و ساخته می شود.

انواع سپتیک تانک فاضلاب
سپتیک تانک صنعتی 
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی (تصفیه فاضلاب شیمیایی) یک تصفیه خانه کامل فاضلاب با تمامی تجهیزات و واحدهای مختلف مانند مخزن هوادهی، مخزن ته نشینی، مخزن تزریق کلر، مخزن ذخیره لجن و …  در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی را می توان برای تصفیه انواع فاضلاب در صنایع گوناگون استفاده کرد. سپتیک تانک صنعتی معمولا برای واحدهای صنعتی استفاده می شود و تمامی چربی و روغن ها توسط دستگاه چربی گیر موجود در فاضلاب این مخزن ها از بین رفته و پساب تصفیه می شود. 
سپتیک تانک فاضلاب خانگی 
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، پساب تولیدی حاصل از نظافت و شستشوی حاصل از مجتمعات مسکونی، اداری و … می باشد. سپتیک تانک خانگی به عنوان پیش تصفیه فاضلاب استفاده می شود و تمامی چربی ها و جامدات از مجتمع های مسکونی توسط چربی گیر تصفیه و به کمک دستگاه ازن ژنراتور گندزدایی می گردد.

قیمت مخزن سپتیک تانک
فرآیند پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری
میزان فاضلاب تولیدی از ساختمان های اداری به تعداد کارمندان (استفاده از سرویس بهداشتی و شست و شوی سطوح مختلف و ظروف) بستگی دارد. در صورت داشتن کافی شاپ یا رستوران در مجتمع ها حجم فاضلاب تولیدی بیشتر می شود.

سپتیک تانک تصفیه فاضلاب اداری 
در ساختمان های اداری سپتیک تانک ها نقش ایستگاه پمپاژ را دارد. برای استفاده از این دستگاه‌ها در مجتمع‌ها و سازمان‌های اداری، هم باید زیر بنا و تجهیزات مناسبی استفاده شود و هم هزینه بالایی تقبل گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی 
فاضلاب بیمارستانی دارای انواع مختلف میکروارگانیسم های بیماری زا  می باشد که در اثر  تخلیه بدون انجام مراحل تصفیه به محیط زیست می تواند موجب انتشار انواع بیماریها در جامعه شود. این نوع پساب از جمله خطرناک ترین انواع فاضلاب های شهری می باشد. با توجه به وجود خطراتی در فاضلاب های بیمارستانی و مراکز بهداشتی استفاده از یک پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان مناسب بسیار ضروری میباشد. 

سپتیک تانک بیمارستان
دستگاه تانک سپتیک سر راه فاضلاب خروجی از بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و در محیطی بی هوازی، دترجنت‌ها را تجزیه می‌کند و فاضلاب را گندزدایی می‌نماید.

پکیج تصفیه فاضلاب دامداری
پکیج تصفیه فاضلاب دامداری  زیر مجموعه ای از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به شمار می روند با توجه به مقدار زیاد نیتروژن و انواع میکروارگانیسم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر افزایش کیفیت فاضلاب از نتیجه ی خروجی پساب می توان در بخش های کشاورزی و باغداری استفاده نمود.

سپتیک تانک دامداری و مرغداری
برای تصفیه پساب خروجی از دامداری و مرغداری ها بهترین انتخاب سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد.  فاضلاب حاوی فضولات این گند انبار شده و بعد از ته نشینی اولیه و گندزدایی، به درون چاه جذبی یا اگوی شهری ریخته می‌شود.

سپتیک تانک مجتمع‌های بین راهی و کمپ‌ها
در مجتمع‌های بین راهی، کمپ‌های کارگری و کمپ‌های مهندسی از این دستگاه به عنوان پیش تصفیه استفاده می‌شود. در این مجتمع‌ها و کمپ‌ها هنگام استفاده از این مخزن حتما باید چاه جذبی حفر شود.

طراحی و تولید سپتیک تانک
قیمت سپتیک تانک
قیمت سپتیک تانک به عواملی مانند ظرفیت مخزن سپتیک، میزان فاضلاب تولید شده، جنس بدنه، تعداد بافل‌های داخل مخزن، نوع خاک، شرایط آب و هوایی و ... بستگی دارد. دستگاه سپتیک تانک در تصفیه فاضلاب های مقدماتی فاضلاب بهداشتی و گاها صنعتی کاربرد دارد.  گروه مهندسین مهاب با بکارگیری دانش روز و مهندسین متخصص به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان مخازن سپتیک تانک و… افتخار دارد در این عرصه حضوری فعال داشته باشد. برای ارتباط با کارشناسان با شماره 02186122170  تماس حاصل فرمایید.

اجزا سپتیک تانک
•    بدنه اصلی
•    لوله ورودی
•    لوله خروجی
•    واحد ته نشینی
•    واحد زلال سازی
•    سیفون عدم برگشت بو
•    دیواره میانی
•    ونت تخلیه گاز
•    سیفون خروجی
•    منهول آدم رو

منهول فاضلاب 
منهول (Manhole) یا آدم رو یک نوع از اتصالات است که برای متصل کردن چند شبکه فاضلاب به یک دیگر استفاده قرار می‌گیرد.در شبکه های فاضلاب برای اتصال و هدایت چندین خط لوله فاضلاب به یکدیگر از منهول استفاده می‌شود و یا در سیستم‌های مخابراتی برای دسترسی به مسیرهای کابل‌ها در زیر زمین استفاده می‌شود. 

قیمت منهول فاضلابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها