به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۹۶۷۳۱

اعتراض توکیو به حکم کره جنوبی

اعتراض توکیو به حکم کره جنوبی
گروه بین الملل: دادگاهی در کره جنوبی در حکمی غیرمنتظره اعلام کرد که دارایی‌های کمپانی میتسوبیشی ژاپن به عنوان غرامت برای کارگران اجباری جنگ دوم جهانی باید فروخته شوند که این حکم، اعتراض ژاپن را در پی داشت.
 ژاپن و کره جنوبی به عنوان دو کشور دموکراتیک، دارای بازارهای اقتصادی پیشرو و متحد آمریکا هستند اما روابطشان چندین دهه است که بابت استعمارگری توکیو در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ در شبه جزیره کره، متنشج است.حدود ۷۸۰ هزار کره‌ای توسط ژاپن و در بازه زمانی این اشغالگری ۳۵ ساله به اجبار در اختیار دولت توکیو بودند و به عنوان کارگر فعالیت داشتند.
 دادگاه منطقه‌ای در کره جنوبی حکم کرد که دو حق ثبت انحصاری و دو مارک تجاری کمپانی ماشین آلات سنگین میتسوبیشی ژاپن باید برای پرداخت غرامت به دو شاکی زن کره جنوبی که در دهه ۹۰ زندگی خود هستند، فروخته شوند.این روند حقوقی برای این دو زن ۲۰۹ میلیون وون (۱۷۶ هزار و ۷۰۰ دلار) دارد.این نخستین بار است که دادگاهی در کره جنوبی چنین حکمی صادر می‌کند که ضرری برای کمپانی ژاپنی در پی دارد.سخنگوی دولت توکیو این اقدام دادگاه کره جنوبی را "نقض آشکار قوانین بین‌المللی" توصیف کرد و گفت: طرف ژاپنی به صراحت از کره جنوبی می‌خواهد تا اقدامات متناسب را به سرعت انجام دهد.


 
برچسب ها: کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها