به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۲۹۶۷۸۳

مکرون: اروپایی‌ها باید بی‌عرضگی را کنار بگذارند

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، اروپایی‌ها باید بی‌عرضگی را کنار بگذارند و از راهکارهای استراتژیک جدید آمریکا که متمرکز با خصومتش با چین درس عبرت بگیرند.
مکرون: اروپایی‌ها باید بی‌عرضگی را کنار بگذارند
به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کنفرانس خبری مشترک با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان درباره فسخ قرارداد زیردریای‌های فرانسوی از سوی استرالیا به نفع آمریکا گفت: زمانی که تحت تاثیر فشارهای قدرت‌های بزرگ هستیم که بعضا افزایش می‌یابند واکنش نشان دادن یا اثبات اینکه ما نیز قدرت و توان دفاع از خود را داریم به منزله تن دادن به تنش نیست بلکه صراحتا و به روشنی به منزله لزوم احترام به ماست.  به گفته مکرون، در جریان امضای قرارداد نظامی با میتسوتاکیس در کاخ الیزه، این توافق اولین گام جسورانه به سوی استقلال استراتژی اروپایی است. مکرون افزود: آمریکا دوست تاریخی بزرگ و هم‌پیمان ارزشمند ماست. اما ما باید اذعان کنیم که از بیش از ۱۰ سال گذشته آمریکا تلاش‌هایش را در وهله اول روی خود متمرکز کرده و منافع استراتژیک آن به سمت چین و اقیانوس آرام معطوف شده است. رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: این حق آنهاست و حاکمیت خاص آنهاست. اما ما اینجا بی‌عرضه باشیم و اگر از هر تجربه‌ای برای خود درس عبرت نگیریم مرتکب اشتباه بزرگ خواهیم شد. مکرون تصریح کرد: با روحیه پرگماتیک و با وضوح کامل ما به عنوان اروپایی‌ها باید بخشی از مسؤولیت تامین امنیت ویژه خودمان را برعهده بگیریم. این جایگزین ائتلاف با آمریکا نیست یا جایگزین کردن آن نیست. بلکه پذیرش مسؤولیت همان سنگ بنای اصلی اروپایی در چارچوب ائتلاف ناتوست. رئیس‌جمهوری فرانسه در پایان گفت: ما باید مسؤولیت بیشتری در حفاظت از خودمان داشته باشیم. به نظرم این قانونی است و این مساله در اجرا به ما بستگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها