به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۹۸۱۳۶
حجت‌الاسلام مشکور کابلی: سکوت مراجع برای چیست؟

طالبان: برده‌داری، حلال و مجاز است!

طالبان: برده‌داری، حلال و مجاز است!
گروه بین‌الملل: همزمان با اظهارات یكی از سخنگویان امارت اسلامی طالبان مبنی بر اینكه برده‌داری در اسلام حلال و مجاز است گزارش ها از ‏آغاز به کار فروش دختربچه‌های خردسال در شرایط سنی یک تا ده سال به عنوان کنیز (برده زن) در بازارهای برده‌فروشی استان‌های غزنی و ننگرهار حكایت دارد.

حجت‌الاسلام مشکور کابلی فعال رسانه‌ای افغانستانی:
نوبت شما هم می‌رسد، آسیاب به نوبت!
سکوت مراجع برای چیست؟


حجت‌الاسلام مشکور کابلی فعال رسانه‌ای افغانستانی دیشب در لایو اینستاگرامی محمدحسین جعفریان شركت كرد و درباره وضعیت كنونی كشورش تحت اشغال تروریست های طالبان سخن گفت كه چكیده اظهاراتش را در زیر می‌خوانید:
در ایام شهادت پیامبر هستیم و برنامه آقای جعفریان فرصتی برای اتمام حجت با جهان اسلام شده است.
با توجه به حدیث نقل شده از پیامبر اکرم که فرمودند"من لم يهتم بأمر المسلمين فليس منهم، وتمامه: ومن لم يمس ويصبح ناصحًا لله ولرسوله ولكتابه ولإمامه ولعامة المسلمين فليس منهم" باید بگویم ای مسلمانان و آزادگان عالم دفاتر مراجع تقلید،آیات‌ عظام خامنه‌ای، سیستانی،جوادی آملی ،فیاضی، ای نواب عامه امام زمان در عصر غیبت به عنوان یک شهروند افغانستانی از شما می‌خواهم که صدای رنج دایکندی را بشنوید. دایکندی ۱۴۰۰ شما را فریاد می‌زند!
نمی‌دانم این سکوت مراجع برای چیست؟ آیت‌الله صافی گلپایگانی در ابتدای کار مقاومت با شجاعت،حکمت و شرافت اعلامیه صادر کرد ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که سکوت حیرت‌آمیزی نسبت به وقایع افغانستان در دفاتر مراجع و نهادهای اسلامی رخ داد.
از موسسات حقوق بشری که به تبع شیطان بزرگ سکوت کرده‌اند گله‌ای نداریم ولی چرا مراجع تقلید در باب جنایات افغانستان سکوت کرده است. تمام قریه‌ها و روستاهای دایکندی شما را صدا می‌زنند.
من به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله سیستانی گزارش می‌دهم. اگر این اخبار نرسیده است و رسانه‌ها تحریم کردند، صاحبان این خانه‌ها اکنون در میان دشت‌ها و کوه‌ها در سرمای زمستان هزارجات می‌لرزند.
آنها بدون آب و غذا از مراجع خود به نیابت امام زمان کمک می‌خواهند اینها انسان‌هایی هستند که تا هفته پیش خانه و زندگی داشتند ولی اکنون با فریب قلم فروش‌ها در سکوت رسانه‌ای خفقان‌آور و در برابر دیدگان ما از خانه خود آواره شدند. حتی به آنها اجازه دادند که اموال خود را بردارند.
اگر سنی‌های پنجشیر مثل سنی‌های شامات و فلسطین خوشایند شما نیستند و در مقابل آن سکوت کرده‌اید چرا در مقابل جنایات و مقاومت در دایکندی سکوت کرده‌اید؟ اینها که شیعه و مسلمان هستند!
چه فرقی بین خانه فلسطینی با خانه دایکندی است؟ اگر یک خانه در فلسطین خراب شود تمام رسانه‌ها و دفاتر مراجع به صورت زنجیره‌ای توسط نهادهای امنیتی بسیج می‌شوند و اطلاعیه می‌دهند.
سه‌هزار خانوار را به اجبار کوچاندن و خانه‌هایشان را خراب کرده‌اند که غیرت سیاستمداران و مراجع را تست کنند.
 آیا بین فلسطین و دایکندی فرق است؟این یک بام و دو هوا بودن برای چیست؟ فضای رعب و وحشت ایجاد کردند که موسسات دینی در این باره راحت صحبت نکنند.
 بنیاد خانه انقلاب خراب می‌شود اگر که به فریاد همسایه خود نرسید. ملت ایران و آزادی‌خواه جهان چگونه باور کنند که شما اجازه اشغال همسایه‌ات را دادی ولی از فلسطین حمایت می‌کنید؟
 در طول تاریخ فلسطین هیچ زمان یکجا سه هزار خانوار آواره نشده.
می‌گویند؛ این زمین‌ها غیرقانونی بوده است بدانید که طالبان حق خود می‌داند آنچه که در دوره غنی و کرزی به شما داده شده را هم پس بگیرد.
در مرز میلک خانواده‌هایی از دایکندی آمدند، دخترانشان را طالبان بردند. چرا نمی‌خواهید بشنوید؟ چرا گوش‌هایتان را گرفته‌اید؟ چرا رسانه‌ها ساکتند؟
 قلم فروش‌ها کلیپی در فضای مجازی منتشر کردند که می‌گوید این یک دعوای درون قومی است. به فرض اگر این حرف درست باشد، چرا اجازه طی مراحل و سیر دادگاهی و حقوقی آن را ندادند؟ زیرا دعوا در دادگاه غیراسلامی طالبان یک‌طرفه است. کسی از این متهمین نخواست که از خودشان دفاع کنند.
این اراضی در ۵۰ سال قبل از زمان داوودخان توسط صاحبان آنها احیا شده است‌. طبق فقه اسلامی از زمان پیامبر، اگر کسی زمین بایر و موات را احیا کند، همین سند مالکیت او می‌شود.
چرا در فاز اول حکومت طالبان کسی شکایت نکرد؟ حکومت‌های زیادی تا کنون سرکار آمدن، چرا طالبان تا کنون شکایت نکردند؟ از زمان داودخان تا حکومت کمونیست‌ها و دولت مجاهدین و دوره پنج ساله اول طالبان و کرزی و غنی، چرا کسی شکایت نکرد؟
دعوای فلسطین سر چه چیزی است؟ اگر یک اسرائیلی سند بیاورد و بگوید که این زمین‌ها را از اعراب خریده‌ایم، چرا ایران از ارض فلسطین دفاع می‌کند؟ چه جوابی دارید؟ از این مقاومت حمایت می‌کنید و سنگ را به موشک تبدیل می‌کنید، ولی ازکوچ اجباری و مقاومت افغانستان حرفی نمی‌زنید.
اگر در مقابل این جنایت سکوت کنید، این بلایی که سر دایکندی آمده سر کل افغانستان خواهد آمد. این یک اتفاق شخصی نیست، یک تست است.
سند یک اسرائیلی را قبول ندارید و به فلسطینی موشک می‌دهید، ولی سند طالب را قبول دارید؟ از هزاره‌ها و تاجیک‌ها افغانستان حمایت نمی‌کنید؟
به توجیه‌گران داخلی باید اخطار بدهیم و بگوییم که نوبت شما هم می‌رسد. آسیاب به نوبت! اگر امروز در کنار هم نباشیم و در برابر پروژه اشغال افغانستان زیر لوای پاکستان مقاومت نکنیم، آنها به هیچ‌کس رحم نخواهند کرد.
اگر در مقابل این اشغال ایستادگی نکنیم، آنها دست به مشهد و سبزوار هم دراز خواهند کرد.
سوال مهم این است که چرا نسبت به حوادث سوریه یمن یا حتی آمریکا واکنش نشان داده و اطلاعیه می‌دهید، حمایت می‌کنید، ولی در این دو ماه جز آیت‌الله صافی گلپایگانی بقیه علما سکوت کردند؟ دلایلی سکوت چیست؟
طالبان جنگ روانی به راه انداختند و برای تطهیر خود داعش‌سازی می‌کند. می‌خواهد مقاومت‌های مردمی را به داعش ارتباط دهند که راحت‌تر سرکوب کنند. آنها را از میان بردارند. همچنین برای خودشان مشروعیت درست می‌کند.
من معتقدم علی‌رغم اینکه طالبان گفته بود داعش در افغانستان نیست، در افغانستان داعش است و این برنامه جزو فاز دوم طالبان است.
 اینها مکمل هم هستند ولی از طرفی با هم مشکل و درگیری هم دارند.
جریان مقاومت از لحاظ تفکر و بافت شامل شیعیان هم هست، آیا ما داعشی هستیم ؟جریان مقاومت در شمال که فرزندان ابن سینا، مولانا و ابو نصر فارابی هستند، داعش هستند؟
این خاستگاه تمدنی داعش تولید نمی‌کند. داعش از بیرون آمده. آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی درباره آذربایجان گفت: آمریکا جنایت کرد و دولت را به طالبان داد. ایشان طالبانِ فاز یک و دو را آمریکایی می‌داند.
در مشهد و اسلام‌آباد اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است که باید شفاف شود و برخی می‌خواهند آن را مخفی کنند.
می‌خواهند مقاومت را تضعیف کنند و بگویند مقاومت وجود ندارد.عملیات‌هایی در کنرها توسط قوماندان "حضرت‌علی" علیه طالبان صورت گرفته است.
مقاومت در کاریزمیر توسط برادر ملا تاج محمد مجاهد و مقاومت‌ها در چاریکار با فرماندهی خواجه نبی، همچنین مقاومت در اندراب زیر نظر فرماندهان آقای غدیر، خیرمحمد و غفور اتفاق افتاده که می‌خواهند این مقاومت‌ها را به داعش ربط بدهند.
امروز تماسی با استاد سیاف در دهلی داشتم. وی فردی باسواد و سنی است. او با طالبان بیعت نکرده، در طول این یک ماه سازماندهی خوبی کرده، نماینده‌اش به من گفت: به زودی سنگرهای مقاومت زیر نظر استاد سیاف همسو با جبهه مقاومت ملی آغاز به کار می‌کند.
 این پیام روشنی است که مقاومت اسلامی_ملی بیدار شده و اختلافات را کنار گذاشته است.
تفکر مقاومت مبتنی بر فرهنگ و تمدن، ده‌ها سال ممکن است طول بکشد. ولی سرانجام منتج به آزادی خواهد شد. انسانهای با فرهنگ، حاکمیت اشغال را پذیرفتنی نمی‌دانند.
اسلام سخیف طالبانی در قرن ۲۱ در زادگاه فلسفه و خاک ابوعلی سینا قابل قبول نیست.
مقاومت ملی_اسلامی منحصر به پنجشیر نیست بلکه مقاومت همه ملت است.
امروز با فرمانده علیپور گفتگو کردم. علی‌رغم تمام فتنه انگیزی‌ها او با انرژی و سالم در خط مقاومت است.
در هزاره‌جات هر تصمیمی گرفته شود، مربوط به خودشان است، اما باید بپذیرند که علیپور واقعیت جامعه است. انسان آزاده‌ای که کاری را شروع کرده و بقیه پشت سرش به راه افتادند.
او از دل مردم است. قبل از مقاومت پنجشیر مقاومت بهسود شکل گرفت. فرمانده علیپور هم با طالبان می‌جنگید، هم با دولت غنی. او از فرصت‌ها و استوانه‌های مقاومت بوده است و خواهد بود.
به توطئه‌گران اخطار می‌دهیم که مزاحم فرمانده علیپور نشوید وگرنه غیرت و غرور هزاره‌ها و شیعیان برانگیخته خواهد شد. اگر یک علیپور را از سر راه بردارند هزاران علیپور دیگر به پا می‌خیزد.

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۶:۴۵
احتمالا خبر برده فروشی کودکان صحت ندارد. چون در اسلام چه شیعه یا سنی، مسلمان را نمی‌شود به بردگی گرفت. در نقل خبر و تیتر زدن دقت کنید. (377680)
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۹:۰۸
غیر مسامان چی؟ (377685)
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۹:۲۷
اول: اطلاعاتت کافی نیست؛
دوم: حتی اگر این طور باشد که تو می گویی، «جنبش اصیل منطقه» می گوید این دخترکان مسلمان نیستند. (377686)
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ۱۰:۴۳
نیروهای سایبری و تطهیر ساز نیز در فضای مجازی بسیار بسیار مشغول هستند (377700)
یحیی
Russian Federation
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۲:۲۷
حرفت کاملا درسته (378358)
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۷:۰۹
«جنبش اصیل منظقه»؟ این ها با چه رویی توی آینه نگاه می کنند؟ وقتی تصویر خودشان را می بینند، حالشان به هم نمی خورد؟ ما که حالمان از داشتن چنین نمایندگانی به هم می خورد. (377682)
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۰۰:۰۵
خیر. آقای دروغگو. اگر طالبان قصد شیعه کشی داشت شهرهای بزرگ شیعه مثل بامیان در آرامش نبود. شما عمدا دارید یک اتفاقی که در یک روستای دورافتاده رخ داده ظلم به کل شیعه اعلام می کنید و بی آنکه اصلا اجازه و فرصت تحقیق بدهید فورا طالبان را اسراییل می نامید.
شما دروغ می گویید. وفتی احمدشاه مسعود در خود کابل و نه در روستای دور افتاده و توسط نیروهای رسمی حکومت و نه یک جمعیت مشکوک دست به قتل عام بزرگ شیعیان افشار و محله هزار زد امثال شما کدام گوری بودید؟ (377810)
یحیی
Russian Federation
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۰
حرف شما کاملا درسته این ها دروغگو و در قالب انسان هستند و دشمن مسلمانان و هیچ گاه دوست ندارند مسلمانی در ارامش باشد (378359)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها