به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۲۹۹۱۸۴
رئیسی: سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی لازم است

حمایت رئیس‌جمهور از طرح محدودیت اینترنتی مجلس

وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کند
حمایت رئیس‌جمهور از طرح محدودیت اینترنتی مجلس
گروه سیاسی: رئیس جمهور تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند.
سید ابراهیم رئیسی در اولین اظهار نظر رسمی خود درباره فضای مجازی با اشاره رویکرد هماهنگ دولت و مجلس در خصوص کنترل فضای مجازی گفت: سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی لازم است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در ماموریت‌های این شورا، گفت: با استفاده از دیدگاه‌های اعضای حقیقی و عقبه کارشناسی اعضای حقوقی شورا، می‌توان گام‌های موثری در جبران عقب ماندگی‌ها در خود شورا و مدیریت فضای مجازی برداشت.
رئیس جمهور تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند.
دکتر رئیسی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و هوشمند، گفت: تشکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور مردم آنان ضروری است، لذا همه دستگاهها بدون بخشی‌نگری باید با یکدیگر همکاری کنند تا کارها و امور مردم با آسودگی انجام شود.
رئیسی با تاکید بر توجه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به اقتصاد دیجیتال، گفت: فعال شدن اقتصاد دیجیتال در افزایش اشتغال، تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده موثراست و در این زمینه اگرچه وزارت ارتباطات محور است اما همه دستگاه‌ها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند.
رئیس جمهور همچنین ایجاد سکوهای راهبردی برای ارایه خدمات در حوزه‌های آموزش، ‌بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری را ضروری دانست.
دکتر رئیسی درادامه با تاکید بر اهمیت توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال گفت: ‌فعال شدن این حوزه با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن اجباری بخشی از مردم اهمیت زیادی دارد.
رئیس جمهور همچنین به لزوم سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به فضای شخصی و اطلاعاتی مردم و کشور هجمه می‌آورند، غفلت در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.
در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، درباره الحاقیه سند ستاد رسانه، مصوب سال ۱۳۹۷ شورا برای افزایش تعامل برخط رسانه و تقویت تعاملات دستگاه‌ها و رسانه‌ها بحث و تصیم گیری شد.
در این جلسه همچنین پس از تبادل نظر اعضای شورا،‌ بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای درکشور به تایید رسید که از جمله این موارد استفاده مجاز این‌گونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر گردید وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارایه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند
برچسب ها: اینترنت ملی

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۰:۴۵
غیر از این بود، باید توجه کرد
اگر کسی به فکر مشکلات متعارف مردم می بود، باید تعجب کرد (377845)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۳:۱۱
آقای رییسی آن یک کم دلخوشی که جوان های مملکت از شبکه های اجتماعی دارند و کسب و کاری برای خودشان درست کردند خراب نکن که ان موقع با بیکار کردن بخش زیادی از مردم ، وبال و زحمت خودتان می شوند.آقای بهار چاپ کن (377851)
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۵:۳۱
باور کنید هر روز کشور‌های همسایه و غرب نقشه تازه‌ای برای منطقه و ایران دارند و این رییسی در زمین دشمنان ایران بازی می‌کنه. خود اپزیسیون ایران میگه هیچ نیازی به تظاهرات نیست چون خود کشور خود به خود تا ۴ سال دیگه از هم میپاشه.چرا این دست راستی‌‌ها نمیفهمند چقدر اوضاع خراب هست؟ (377857)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها