به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۹۹۳۸۳

پیش‌بینی درباره وضعیت بازار طلا وسکه

پیش‌بینی درباره وضعیت بازار طلا وسکه
گروه اقتصادی: نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا وسکه در سومین هفته مهر ۱۴۰۰ گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی با توجه به افزایش حدود ۴۱ دلاری یکی از تاثیزگذار ترین عوامل قیمت بود از طرف دیگر در روز چهار شنبه (۲۱ مهر) و پنجشنبه(۲۲ مهر) قیمت طلا و نقره به طرز چشمگیری افزایش یافت.
محمد کشتی آرای افزود: در بازار داخلی نیز با توجه به تداوم نزول قیمت ارز که ار ابتدای هفته شروع شده بود تا آخرین روز هفته این روند ادامه داشت اما در آخرین روز هفته افزایش مجدد قیمت ارز، قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد. در مجموع قیمت ارز به طور متوسط ۷۶۰ تومان کاهش داشته است و چون در این هفته کاهش قیمت ارز بیشتر بود قیمت سکه و طلا ریزش نرخ داشته اند. از طرف دیگر در این هفته بازار در رکود به سر برد و کاهش داد و ستدها و همچنین تقاضا در بازار حاکم بود به دلیل کاهش قیمت ها سرمایه گذاری و خرید طلا برای مردم از رغبت کمتری برخوردار بود و همین کم انگیزه شدن و جاذبه کم قیمت طلا و سکه برای سرمایه گذاری سبب شد حباب سکه نیز کاهش یابد و حدود ۸۰ هزار تومان از حباب سکه کاسته شد و به ۳۴۰ هزار تومان رسیده است.
او اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید همچنین هر قطعه سکه طرح جدید با افت ۳۰۰ هزار تومانی در قیمت همراه بود که به ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید. نیم سکه حدود ۸۰ هزار تومان ارزان شد و به ۶ میلیون تومان رسید. ربع سکه حدود ۹۰ هزار تومان از ارزش آن کاسته شد و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
کشتی آرای گفت: سکه های یک گرمی با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد می شود. هر مثقال طلا با کاهش ۴۵ هزار تومانی همراه بوده است و به ۴ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۹ هزار تومان ارزان شد و هرگرم طلای ۲۴ عیار با کاهش ۱۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان نزول کرد.
برچسب ها: بازار طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها