به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۲۹۹۸۵۱

کشتار هزاره‌ها (فارسی‌زبان) توسط طالبان

کشتار هزاره‌ها (فارسی‌زبان) توسط طالبان
گروه فیلم: تروریست‌های وحشی و جنایت‌کار طالبان درحال نسل‌کشی جوانان به جرم هزاره بودن (فارسی‌زبان و شیعه) هستند. 
در حالی که مقامات طالبان دو انفجار اخیر در مساجد شیعیان را محکوم کردند، عوامل این گروه به کشتار بیرحمانه هزاره‌های شیعه و فارسی‌زبان در گوشه و کنار افغانستان شدت بخشیده‌اند. ویدئوی زیر نحوه تیرباران خیابانی یکی از جوانان هزاره به دست تروریست‌های طالبان را نشان می‌دهد.
...

صداوسیما با چه هدفی، طالبان را تطهیر می‌کند؟
روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود نوشت: این همه تلاش برای تطهیر طالبان معلوم نیست با چه هدفی صورت می‌گیرد. مردم افغانستان به تلویزیون ایران امید دارند و مایل هستند از آنها حمایت کند نه از یک گروه انحصارطلب عقب افتاده و متحجری که با کودتا و تبانی با آمریکای جنایتکار بر افغانستان سلطه پیدا کرده و از همان روزهای اول کمر به نابودی مخالفین خود بسته و اقشار مختلف مردم را از حقوق شهروندی شان محروم کرده است. رسانه ملی اگر قرار است دستوری عمل کند و اخبار واقعی افغانستان و جنایات طالبان را نگوید، لااقل خلاف هم نگوید و از کارشناسانی که با واقعیت‌های افغانستان آشنا هستند، استفاده کند. شما در این فرافکنی‌ها تا کجا قرار است به پیش بروید؟ رسانه ملی متعلق به این کشور و این ملت است و حفاظت از اعتبار آن، برای آحاد ملت ایران مهم است.


فعالیت حدود ۲۰۰ رسانه در افغانستان متوقف شده است 
انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان می‌گوید که در دو ماه گذشته، فعالیت حدود ۲۰۰ رسانه در کابل و دیگر ولایات این کشور متوقف شده است.
حجت‌الله مجددی، معاون این انجمن گفت که در تازه‌ترین مورد رادیوی محلی سرحد در ولایت غور از فعالیت باز مانده است. رادیو محلی سرحد، هفت سال پیش در ولایت غور ایجاد شد و مسوولان این رادیو گفته اند که آنان به دلیل "نبود بودجه، ترک پی‌هم کارکنان و خبرنگاران این رسانه و همچنان نبود انرژی برق" فعالیت این رادیو را متوقف کرده اند. هفته گذشته نیز یگانه تلویزیون ورزشی در افغانستان فعالیت خود را متوقف کرد. مسوولان تلویزیون "اسپورت"، دلیل توقف نشرات این رسانه را، وضع محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی عنوان کرده بودند.

معاون انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان افزود: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که متاسفانه در دو ماه پسین، حدود ۲۰۰ رسانه، بیشتر به دلیل مشکلات اقتصادی و تعدادی معدودی به دلیل محدودیت‌های وضع شده، نشرات خود را متوقف ساخته اند." او افزود که بیشترین این رسانه‌ها در ولایات بامیان و دایکندی از فعالیت باز مانده اند. به گفتۀ وی پیش از این، ۱۸ رسانه در این دو ولایت فعالیت داشت، اما در حال حاضر دو رسانه محلی در بامیان و دایکندی نشرات دارند. مجددی همچنین گفت که زمان نشرات رسانه‌هایکه در حال حاضر در این کشور فعالیت دارند، "بسیار محدود" شده و آنان در وضعیت ناگوار اقتصادی به سر می‌‎برند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، وضعیت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در این کشور از رهگذر اقتصادی و امنیتی وخیم‌تر شده است. اتحادیه ملی ژورنالستان و خبرنگاران افغانستان، اخیراً با نشر گزارشی زیر نام بازتاب وضعیت کنونی خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در افغانستان وضعیت دست اندرکاران رسانه‌ها را پس از تسلط طالبان در افغانستان بررسی کرده است. این گزارش که بر اساس مصاحبه با ۱۳۷۹ خبرنگار و کارمند رسانه در ۲۸ ولایت افغانستان تهیه شده، حاکی از آن است که مصاحبه شوندگان به پیمانۀ گسترده از مصوونیت و آزادی کاری رسانه‌ای و نیز فضای رو به وخامت فرا روی رسانه‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.

بایراق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۰۱:۲۲
سلام‌هزاره‌های‌مغول‌چگونه‌فارس‌شدند‌شیعه‌هستند‌فارس‌نیستند‌ (378084)
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۰۶:۲۸
هیچ کس نمی گوید فارس هستند بلکه فارسی زبان هستند. (378094)
رییسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۴:۳۲
سلام
وقتی دولت ما منفعل هست (378311)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها