به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۴۶۹

درخواست معاون‌زاكانی برای‌اخراج مهاجران افغان

درخواست معاون‌زاكانی برای‌اخراج مهاجران افغان
گروه سیاسی: یکی از معاونان شهردار تهران(علیرضا زاكانی) خواستار اخراج مهاجران افغان جدید  یا به گفته او غیرقانونی از تهران شد.
 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، از دستگاه‌های متولی خواست که نگذارند مهاجران افغان وارد پایتخت  شوند.
امین توکلی‌زاده که تازه به این مقام انتخاب شده، گفت:دستگاه‌های مسئول موظف هستند که ابتدا جلوی مهاجرت اتباع افغانستان به ایران را به هر نحو ممکن بگیرند و افرادی را که مهاجرت کرده‌اند، برگردانند و از مرزها رد کنند، زیرا تهران وضعیت مناسبی در این زمینه ندارد.
در پی تسلط طالبان بر افغانستان شمار زیادی از شهروندان افغان از بیم جانشان از این کشور گریخته‌اند. بسیاری به کشورهای غربی، هند و برخی دیگر به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و تعدادی کم‌تر به ایران رفته‌اند.وزیر کشور چند روز پیش به مهاجران افغان که راهی مرزهای ایران بودند، توصیه کرد بازگردند.ایران از زمان بحرانی شدن وضعیت در افغانستان اعلام کرد که تدابیری در مرزها اتخاذ کرده که مانع ورود مهاجران افغان شود.
معاون شهردار تهران در عین حال تاکید کرد که باید "شأن انسانی اتباع افغانستان که به ایران مهاجرت کرده‌اند نیز به خوبی رعایت شود. "
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرده بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان افغانستان در این استان به صورت قانونی زندگی می‌کنند و "به همین میزان" هم مهاجر غیرقانونی در این شهر ساکن هستند.او از "مهاجران تحمیل شده به ایران " سخن گفت و افزود: "این مهاجران به طور قانونی باید برگردند و ما موظف نیستیم که همه مهاجران را بپذیریم و کسی را به طور غیرقانونی در کشور سکنی دهیم. "



 
برچسب ها: شهرداری تهران

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۱۱:۵۶
این طور که پیش می رویم ... (378226)
فرزاد از زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۲۱:۴۰
با آن گروه افعان که در این استان شناسنامه شخص فوت شده را خریدن چه می کنید که فت و فراوانند (378241)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها