به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۳۰۲۲۰۷

شکنجه سیستماتیک در میانمار

شکنجه سیستماتیک در میانمار
گروه بین الملل:بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس مشخص شده که ارتش میانمار به صورت سیستماتیک بازداشتی‌ها را در سراسر این کشور و از زمان به دست گرفتن قدرت در فوریه سال جاری میلادی شکنجه می‌دهد.
 تخمین زده می شود که ۱۲۰۰ تن توسط نیروهای امنیتی میانمار کشته شدند که ۱۳۱ مورد آن شکنجه منجر به مرگ بوده است.
همچنین گزارش شد که ارتش میانمار هزاران تن از جمله مردان و پسران جوان را ربوده و از اجساد آنها و زخمی‌ها به عنوان ابزار ترس و وحشت استفاده کرده و به عمد پزشکان را در جریان پاندمی کرونا هدف حمله قرار داده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با گفتگو و مصاحبه با ۲۸ زندانی و فرد آزاد شده در ماه‌های اخیر , همچنین تصاویر، نامه‌ها و دیگر شهادت‌ها از سه فراری ارتش میانمار این گزارش را تهیه کرده است.
همچنین این گزارش شامل نگاهی اجمالی به یک سیستم بازداشتی محرمانه، مشخص کرد که بیش از ۹ هزار تن در سیستم زندان‌های میانمار بازداشت و زندانی هستند.
این گزارش در حالی منتشر شده است که صدها تن در سوم مارس در یانگون، پایتخت میانمار در اعتراض به قدرت رسیدن ارتش وارد خیابان‌ها شدند. زمانی که نیروهای نظامی ارتش میانمار برای مقابله با معترضان استقرار یافتند از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی به منظور متفرق کردن معترضان استفاده کردند و ۴۰۰ تن نیز در نهایت دستگیر شدند. در ادامه، بازداشتی‌ها را به کامیون‌هایی منتقل کردند و در مکان‌های بازجویی در یانگون مورد بازجویی قرار دادند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین ده‌ها مرکز بازجویی را که مورد استفاده ارتش میانمار در سراسر این کشور است، به علاوه زندان‌ها و پاسگاه‌های پلیس مشخص کرده است. این یافته‌ها براساس شهادت زندانیان و تحلیل‌های تصاویر ماهواره‌ای است. همچنین مشخص شده است، در حالی که مردان با شکنجه فیزیکی بیشتری روبرو هستند زنان بازداشتی از نظر روانی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها