به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۰۲۲۲

مراکش با 10 میلیون گردشگر رکورد زد

گروه بين​الملل: تعداد گردشگران کشور مراکش در سال 2013، به 10 میلیون نفر و مجموع درآمد گردشگری این کشور به 5 میلیارد یورو رسید.
مراکش با 10 میلیون گردشگر رکورد زد
تعداد گردشگران خارجی کشور مراکش در سال 2013 با عبور از عدد 10 میلیون و ثبت 7 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن، بزرگترین عدد را در تاریخ گردشگری این کشور رقم زد. به گزارش شبکه نیوز تراولر، «مصطفی الخفی»، وزیر ارتباطات مراکش و سخنگوی دولت در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته اعلام کرد: تعداد کل گردشگران این کشور در سال 2013 به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است و در این میان گردشگران آلمانی با 22 درصد رتبه اول و سپس ایتالیایی‌ها با 21 درصد و انگلیسی‌ها با 17 درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.  همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی «حسن حداد»، وزیر گردشگری مراکش با تاکید بر اهمیت گردشگران آلمانی‌ و انگلیسی به عنوان دو منبع درآمدی مهم برای کشور گفت: در ماه دسامبر سال 2013 ما شاهد افزایش 9 و 5 درصدی تعداد گردشگران کشورهای فرانسه و اسپانیا وجود بحران اقتصادی بودیم و این ناشی از هزینه‌های پایین گردشگری در مراکش نسبت به سایر مناطق توریستی قاره آفریقاست.

به عنوان مثال منطقه توریستی‌ «مازاگان» که در فاصله 90 کیلومتری شهر «الدار البیضا» و در طول 7 کیلومتری سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد، با بیش از 250 هکتار مساحت دارای زمین گلف، تنیس،‌ پیست‌های دوچرخه سواری و باشگاه‌های ورزشی است. این منطقه با 500 اتاق مجلل و مُشرف به دنیا و بیش از 60 ویلا، مقصد توریستی مناسب برای گردشگران علاقه‌مند به فعالیت‌های ورزشی است. همچنین این سواحل با ارائه خدمات مختلف درمانی یکی از مقاصد مهم گردشگری پزشکی منطقه شمال آفریقا محسوب می‌شود. مراکش تلاش می‌کند تا پایان سال 2015 با افزایش خدمات گردشگری خود‌، تعداد گردشگران را به 13.7 میلیون نفر برساند و به این ترتیب مجموع درآمدهای گردشگری‌اش را به 85 میلیارد درهم معادل 7 میلیاد و 600 میلیون یورو برساند. در سال 2013 مجموع درآمدهای مراکش در بخش گردشگری 5 میلیارد یورو بوده است.
مرجع : ايسنا