به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۰۳۵۸۶

افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش‌های اخیر

افزایش ورودی سد اکباتان در پی بارش‌های اخیر
گروه اقتصادی:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: خوشبختانه با بارش های اخیر، ورودی سد اکباتان افزایش یافته است. منصور ستوده با اشاره به بارش‌های اخیر در سطح استان همدان، عنوان کرد: خوشبختانه با بارش‌های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته به نوعی که در پیک سیلاب تا یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز وارد سد اکباتان شده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش‌ها حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، اضافه کرد: مصرف آب شرب ما از سد اکباتان در حال حاضر حدود ۶۵۰ لیتر در ثانیه است و امیدواریم با تداوم بارش‌ها در سد سطح استان و شهر همدان شاهد حجم مناسب سدها باشیم.ستوده ادامه داد: هر چند با گذشت زمان این بارش‌ها با برودت هوا ممکن است به برف تبدیل شود اما برف هم می‌تواند در بالادست سد اکباتان ذخیره شود و امیدواریم با ادامه این روند، در بهار ۱۴۰۱ شاهد سیلاب‌های مناسب و ورود آنها به دریاچه سد اکباتان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر لزوم تداوم صرفه‌جویی های مردم در مصرف آب بیان کرد: اقداماتی با کمک شرکت آبفا همدان در راستای تأمین آب شرب مردم همدان به انجام رسیده که از جمله آنها می‌توان به اجرای پروژه‌هایی چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه‌های همدان مانند عباس آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ، اجاره چاه‌های کشاورزی و غیره اشاره کرد.

ستوده با بیان این موضوع، به تشریح وضعیت سدهای استان همدان نیز پرداخت و گفت: حجم فعلی سد اکباتان برابر ۳.۲۵ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۱۰ درصد است.وی با بیان اینکه ورودی این سد برابر ۰.۸۱ متر مکعب در ثانیه است، خاطرنشان کرد: حجم فعلی سد آبشینه نیز برابر ۰.۹ میلیون متر مکعب درصد پر بودن آن برابر ۱۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان، با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو برابر ۱.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۸ درصد است، ادامه داد: حجم سد کلان نیز برابر ۳۸.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن ۸۵ درصد و حجم فعلی سد سرابی برابر ۲.۸ میلیون متر مکعب و ۳۱ درصد آن پر است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها