به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۰۴۸۶۶

آمار دردناک از ترک تحصیل دختران عشایرنشین

آمار دردناک از ترک تحصیل دختران عشایرنشین
گروه جامعه: مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دختر عشایر بعد از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند.به گزارش ایرنا، محمدرضا سیفی  ابراز داشت: ۶ هزار و ۶۴۳ مدرسه عشایر در کشور فعال است که از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه اول و دوم هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر، ادامه داد: در زمان حاضر ۲۱۰ هزار دانش آموز در ۱۴ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۴۷ درصد را دختران تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: در چهار سال گذشته درصد قابل توجهی از دانش آموزان دختر، به دلیل فرهنگ‌سازی‌های انجام شده وارد مدارس عشایری شدند.

سیفی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته باتوجه به شرایط کرونا، آموزش ها در مدارس عشایری حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد، اظهار داشت: بازمانده از تحصیل در جمعیت عشایری کشور با توجه به فرهنگ‌سازی های انجام شده معنا ندارد.وی تصریح کرد: یادگیری در دانش آموزان عشایری تحول یافته و براساس پژوهش میدانی یادگیری در دانش آموزان عشایری به علت برگزاری حضوری کلاس های درس، تعمیق یافته و کاملا نهادینه شده است و مشکلی از بابت کیفیت آموزش و یادگیری در این مدارس وجود ندارد.

وی یادآور شد: جذب نیروهای جدیدالورود به مدارس عشایری در حال انجام است و آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه توانمندسازی این نیروها گام های موثری برداشته و کیفیت آموزش بالا در اکثر مدارس استان محسوس است.
برچسب ها: ترک تحصیل دختران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها