به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۰۵۸۷۶

درمان کمر درد با هدست های واقعیت مجازی

درمان کمر درد با هدست های واقعیت مجازی
گروه علمی:محققان سیستم جدیدی را برای کاهش کمردرد مزمن طراحی کرده اند که مبتنی بر استفاده از هدست های واقعیت مجازی در یک بازه زمانی هشت هفته ای بر مبنای اصول درمانی رفتارشناختی است.اداره غذا و داروی امریکا مجوز استفاده از این سیستم جدید را برای اولین بار صادر کرده است. سیستم یادشده آزمایش های بالینی را با موفقیت پشت سر گذارده و استفاده از آن موجب کاهش معنا دار علائم درد در کاربران شده است.
 
این سیستم که EaseVRx نام دارد توسط شرکت اپلاید وی آر طراحی شده و نشان دهنده کاربردهای گسترده سیستم های واقعیت مجازی در عرصه پزشکی است. سیستم یادشده برای درمان کمردرد مزمن در افراد ۱۸ سال به بالا قابل استفاده است.این سیستم متشکل از یک هدست واقعیت مجازی با دسته کنترل و یک ابزار متصل موسوم به تقویت کننده تنفس است که برای تمرینات تنفسی طراحی شده است. این برنامه بر اساس اصول رفتار درمانی شناختی و برای هر بیمار شخصی سازی می شود.

تمرینات انجام شده با استفاده از این سیستم موجب بهبود تنفس، آرام سازی سیستم عصبی، ارتقای عملکرد اجزای بدن و غیره می شود. هر یک از این تمرین ها برای حدود ۱۶ دقیقه برنامه ریزی شده است.این سیستم بر روی ۱۷۹ بیمار با موفقیت آزمایش شده و بعد از گذشت هشت هفته باعث کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی درد در تمامی بیماران شده است. البته این کاهش در بیماران جوان تر بیشتر بوده است.
برچسب ها: کمر درد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها