به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۰۸۴۱۹

مخالفت با لایحه بودجه نظامی سالانه آمریکا

مخالفت با لایحه بودجه نظامی سالانه آمریکا
گروه بین الملل: مجلس سنای کنگره آمریکا جلوی تصویب لایحه مربوط به بودجه نظامی سالانه درخواستی دولت این کشور موسوم به "قانون مجوز دفاع ملی" (NDAA) را در ضمن مخالفت‌های جمهوری خواهان و برخی لیبرال دموکرات‌ها با آن گرفت، اگرچه قانونگذاران کنگره آمریکا قرار است به کار بر روی این لایحه بزرگ سیاستگذاری سالانه دفاعی که برای ۶۰ سال متوالی تصویب و تبدیل به قانون شده، ادامه دهند. این لایحه در یک رای گیری با نتیجه ۴۵-۵۱ مواجه شد، به این معنی که نمی‌تواند ۶۰ رای "مثبت" لازم برای تصویب در مجلس ۱۰۰ عضوی سنا را به دست آورد.
لایحه NDAA که معمولاً با حمایت قوی دو حزب اصلی آمریکا تصویب می‌شود، از نزدیک توسط طیف وسیعی از صاحبان صنایع و سایر منافع پیگیری می‌شود، زیرا تعیین کننده هر چیزی اعم از تعداد کشتی‌های در نظر گرفته شده برای خرید در ارتش آمریکا تا افزایش حقوق سربازان و نحوه رسیدگی به تهدیدات ژئوپلیتیکی است.لایحه امسال حدود ۷۷۰ میلیارد دلار بودجه را برای پنتاگون در نظر گرفته و این یکی از دلایل مخالفت برخی دموکرات‌ها با آن بوده است. آنها می‌گویند زمانی که کشور به‌اندازه کافی به مسائلی مانند مراقبت‌های سلامت، تحصیل و تغییرات آب و هوایی نمی‌پردازد، بودجه نظامی نباید آنقدر زیاد باشد.
قانونگذاران آمریکایی به این افتخار می‌کنند که لایحه بودجه نظامی NDAA از سال ۱۹۶۱ هر ساله تصویب و به قانون تبدیل شده است و می‌گویند که این نشان دهنده حمایت آنها از ارتش است. از آنجایی که این یکی از معدود لوایح مهم آمریکا است که سالانه به قانون تبدیل می‌شود، از آن به عنوان به عنوان محرک وضع قوانین در مورد موضوعات دیگر از رقابت با چین گرفته تا سیاست‌های سایبری استفاده می‌شود.جمهوری خواهان گفتند که دلیل رای منفی آنها به این لایحه این بوده چون دموکرات‌ها، که کنترل تقریبی سنا را در دست دارند، اجازه به رای کافی به اصلاحیه‌هایی از جمله اصلاحیه مربوط به اعمال تحریم‌های اجباری در ارتباط با پروژه نورد استریم ۲، یک خط لوله انتقال گاز طبیعی مورد حمایت روسیه که به گفته مخالفان برای متحدان آمریکا در اروپا زیانبار است، ندادند.سناتور جیم اینهوف، یک جمهوری خواه ارشد در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، گفت که این قانون در نهایت تصویب خواهد شد. اینهوف گفت: "من همچنان از این لایحه بسیار حمایت می‌کنم و امیدوارم به زودی آن را تصویب کنیم."چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا، رای اخیر در قبال این لایحه را "غیر قابل توضیح و زشت" خواند و جمهوری خواهان را متهم کرد که به ضرر سربازان آمریکایی رای داده‌اند. او گفت: فقط به این دلیل که تعدادی از جمهوری‌خواهان هر امتیازی را که اصرار داشتند دریافت نکردند، روند را متوقف می‌کنند.
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها