به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۰۹۰۷۱

VAR بیاید بسیاری از مربیان بیکار می‌شوند

VAR بیاید بسیاری از مربیان بیکار می‌شوند
گروه ورزشی: سرمربی رایکای بابل معتقد است اگر سیستم کمک داور ویدئویی در ایران اجرا شود، بسیاری از مربیان کشورمان نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. پیروز قربانی می‌گوید: «شخصیت داور و مدیریت او بر بازی بسیار تأثیرگذار است. زمانی که فغانی در ایران سوت می‌زند، بازیکنان اعتراض چندانی به داور نمی‌کنند و می‌دانند فغانی چگونه برخورد می‌کند.

امیدوارم سایر داوران ما نیز چنین روحیه‌ای داشته باشند. داوران در برخی بازی‌ها واقعاً ضعیف قضاوت می‌کنند و بعضی از آنها در بدیهیات هم مشکل دارند. سطح داوری ما باید خیلی بهتر باشد و اگر فرهنگ استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی را بسازیم، VAR می‌تواند خیلی به ما کمک کند. با ورود VAR، تفاوت مربیان با یکدیگر مشخص می‌شود و خیلی از آنها به راحتی نمی‌توانند در ایران کار کنند.

برخی مربیان در زمان شکست، به هیچ وجه ضعف خود را نمی‌پذیرند و به دنبال بهانه می‌گردند. یکی از این بهانه‌ها هم داور است. اگر VAR در فوتبال ایران اجرا شود، با اعتراض مربیان باید 100 بار اجرا شود و باید ابتدا فرهنگ استفاده از این سیستم را جا بیندازیم.» او مدعی است که تیم تحت هدایتش شانس لیگ برتری‌شدن را ندارد: «از ابتدا می‌خواستیم تیمی بسازیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم. شرایط لازم برای صعود در تیم ما فراهم نیست و تشخیص دادیم تیمی بسازیم که آن را نفرات بومی و جوان تشکیل دهند.

کارت بازی برخی بازیکنان تا هفته هفتم صادر نشده بود و هفته‌های ابتدایی را به شناخت تیم اختصاص دادیم. آنها از دیدار مقابل قشقایی به تیم ما اضافه شدند و دست ما بازتر شده است. رایکا 80 تا 90 درصد نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است و عمده نفرات ما را بازیکنان زیر 23 سال تشکیل می‌دهند.

تیم برای رسیدن به ثبات به زمان نیاز دارد.» او از مدیریت باشگاهش رضایت دارد: «رایکا باشگاهی خصوصی است و دوستان از جیب خود هزینه می‌کنند. پرداخت مطالبات بازیکنان شاید دیر و زود داشته باشد اما مالکان تا جای ممکن توانسته‌اند تعهدات خود را عملی کنند و کم نگذاشته‌اند. تیمداری خصوصی بسیار سخت است و امیدوارم با کسب نتایج خوب، پاسخگوی هواداران رایکا باشیم.»
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: پیروز قربانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها