به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۰۹۹۷۵
تیم مذاکره کننده توجهی به افزایش قیمت ارز نداشته باشد!

دیگر به چه زبانی بگویند گور پدر این مردم؟

گروه سیاسی: یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همزمان با مذاکرات، عوامل آمریکا سعی می کنند، فشار به ایران بیشتر شود، گفت: افزایش قیمت ارز بی ارتباط به این مساله نیست، ولی تیم مذاکره‌کننده نباید توجهی به این مسائل داشته باشد و بر خواسته های خود پافشاری کند!
دیگر به چه زبانی بگویند گور پدر این مردم؟
محسن کوهکن با بیان اینکه برخی افراد با اهداف سیاسی دیگران را به مخالفت با مذاکرات برجام متهم می کنند، اظهار کرد: من به یاد ندارم کسی با اصل مذاکرات مخالف باشد، بلکه مخالفت ها درباره محتوا ونتیجه مذاکرات و اعتماد بیش از حد به غرب بود. از سویی باید از تیم مذاکره کننده از سوی مردم و حاکمیت چه در دوره قبل و چه در این دوره حمایت شود. درست است که تیم مذاکره کننده از وزارت خارجه هستند، اما از نظر طرف مقابل این تیم نماینده مردم و حاکمیت ایران است، بنابراین عقل حکم می کند از تیم ایرانی در داخل کشور حمایت شود. البته حمایت به معنای نظارت نداشتن بر نحوه عملکرد این تیم نیست.
وی درباره روند مذاکرات، تصریح کرد: در این مذاکرات وقت کشی برای طرف مقابل چالش و برای ما فرصت است. آنها منتظر بودند تا تحریم ها در حدی عمل کند که یا نظام ایران ساقط شود یا مجبور به پذیرش خواسته های آنها نه فقط در زمنیه هسته ای ، بلکه در سایر زمینه ها از جمله مسائل منطقه ای و موشکی شود، اما این برنامه آنها با شکست مواجه شده است، البته فشار زیادی به مردم آمده است، بنابراین حالا که دیگر تحریم ها اثر خود را از دست داده است، باید تیم مذاکره کنده ما با اقتدار بر مواضع خود پافشاری کند. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه طرف مقابل فهمیده است که باید روش معقول تری در مذاکرات دنبال کند، تصریح کرد: طرف ایران خیلی شفاف و روشن از طرف مقابل خواسته است که تحریم ها را لغو کنند، مذاکره نباید برای مذاکره باشد و آنها به برجام برگردند، زیرا ایران به تعهدات خود عمل کرده اما آنها عمل نکردند.
کوهکن در ادامه با اشاره به اینکه اگر تحریم ها برداشته نشود، اصل مذاکره زیر سوال می رود، گفت: طرف مقابل تصور نمی کرد که با این موضع تیم ایرانی مواجه شود و فکر می کرد که ایران به سمت مصلحت اندیشی می رود اما ایران بر مواضع خود ایستاده است، بنابراین آنها فرصت می خواهند تا پاسخ مواضع صریح ایران را بدهند. البته در فاصله دور اول و دوم مذاکرات، آمریکا چند فرد و شرکت دیگر را هم تحریم کرد تا نشان دهد آنها اراده ای برای حل مشکلات ندارند. در این شرایط وقتی آنها دنبال اهداف دیگری هستند ما هم باید محکم بر مواضع خود پافشاری کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با مذاکرات، عوامل آمریکا سعی می کنند فشار به ایران بیشتر شود. افزایش قیمت ارز بی ارتباط به این مساله نیست، ولی تیم مذاکره کننده نباید توجهی به این مسائل داشته باشد و بر خواسته های خود یعنی برداشتن تحریم ها، بستن راه های عدول از توافق و بستن راه خروج از برجام پافشاری کند. راه های فرار از برجام را محکم ببندد تا توافقی روشن و شفاف حاصل شود.

دیگر به چه زبانی بگویند گور پدر این مردم؟
برچسب ها: محسن کوهکن

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۲۱:۳۰
گور پدر ... (380008)
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۲۲:۳۱
گور پدر همه اونهایی که منافع شخصی و جناحیشون مهمتر از منافع ملت و کشور هست. (380016)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۰۵:۲۲
بعضی افراد با خوش آن صحبت میکنن و برای خودشان
و توییت میزن
از طرف خودشان برای مخاطبی که خودشانند (380019)
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۲:۵۸
خیلی ناجوانمردانه تیتر زده اید. از هیچ جای حرف این بنده خدا این تیتری که شما زدید بیرون نمی آید.
خودتان هم یک بار توافق به هر قیمت را امتحان کردید و نتیجه اش را دیدید. باز هم کشور را به همین سمت هل میدهید؟ فکر میکنید نتیجه متفاوتی میگیرید؟ ذره ای وجدان ملی داشته باشید (380031)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها