به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۱۰۶۹۷

قهرمان جدید از کلمبیا آمد

قهرمان جدید از کلمبیا آمد
گروه ورزشی: قهرمانی جهان موفق به کسب مدال نشد و در رده ششم قرار گرفت.به گزارش ایسنا، رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان برگزار شد و نماینده ایران در رقابت سنگین این وزن، نتوانست مدالی کسب کند.رضا دهدار رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم را به ثبت رساند و ششم جهان شد.یکی دیگر از اتفاقات ناخوشایند این وزن برای ایران، شکسته شدن رکورد یک ضرب جهان توسط وزنه بردار کلمبیا بود که این رکورد را از سهراب مرادی گرفت و به نام خود ثبت کرد.وزنه بردار کلمبیا در حضور فارس الباخ قطری، قهرمان المپیک توکیو و در غیاب سهراب مرادی، کیانوش رستمی و تیان تائو چینی قهرمان جدید دسته ۹۶ کیلوگرم شد.
 
نتیجه دسته ۹۶ کیلوگرم به شرح زیر است:  
* حرکت یک ضرب
رضا دهدار در اولین حرکت یک ضرب، وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را انداخت. در حرکت دوم دوباره پشت این وزنه قرار گرفت که موفق به مهار وزنه ۱۶۸ کیلوگرم شد.
دهدار در حرکت سوم، ۱۷۲ کیلوگرم را بالا سر برد اما موفق به کسب مدال در یک ضرب نشد و هفتم شد.پارادیس وزنه بردار کلمبیا در اولین حرکت ۱۸۰ کیلوگرم را زد و مدال طلای خود را قطعی کرد. سپس وزنه ۱۸۷ کیلوگرم را مهار کرد و رکورد یک ضرب جهان که در اختیار سهراب مرادی بود را یک کیلوگرم ارتقا داد. او در حرکت سوم در نظر داشت وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را هم بزند که ناموفق بود.فارس الباخ وزنه بردار قطر که در المپیک توکیو قهرمان شد، عملکرد خوبی از خود نشان نداد و در حرکت اول ۱۷۲ کیلوگرم را زد اما دو مرتبه وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت و در جدول یک ضرب قبل از دهدار قرار گرفت چراکه زودتر وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را زده بود.

* حرکت دوضرب
دهدار در اولین حرکت دوضرب ۲۰۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه ۲۱۶ کیلوگرم را نتوانست مهار کند. کادرفنی برای حرکت پایانی نماینده ایران وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را درخواست کرد و او این وزنه را هم از دست داد و از کسب مدال دوضرب و مجموع هم بازماند. او با رکورد ۲۰۷ کیلوگرم در دوضرب نهم شد.
دهدار در مجموع رکورد ۳۷۹ کیلوگرم را به ثبت رساند.

* مدال آوران دسته ۹۶ کیلوگرم:
۱- مونتانو پاردیس از کلمبیا با رکورد ۱۸۷ یک ضرب، ۲۱۳ دوضرب و مجموع ۴۰۰ کیلوگرم (۲مدال طلای یک ضرب و مجموع)
۲- فارس الباخ از قطر  با رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۲۲۲ دوضرب و مجموع ۳۹۴ کیلوگرم (طلای دوضرب و نقره مجموع)
۳- سانچز والینلا از ونزوئلا با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۱۴ دوضرب و مجموع  ۳۹۱کیلوگرم (۳ مدال برنز یک ضرب، دوضرب و مجموع)
۴- آرتوم آنتروپوف از قزاقستان با رکورد ۱۶۴ یک ضرب، ۲۲۱ دوضرب و مجموع ۳۸۵ کیلوگرم (نقره دوضرب)
۵-رابرت بادی سانتاوی از کانادا با رکورد ۱۷۸ یک ضرب، ۲۰۱ دوضرب  و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم (نقره یک ضرب)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها