به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۱۱۴۱۹

توصیه‌های IMF درباره ارزهای دیجیتال

توصیه‌های IMF درباره ارزهای دیجیتال
گروه اقتصادی: تصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول در رویدادی که از سوی شورای ملی تحقیقات اقتصادی کاربردی (NCAER) سازماندهی شده بود، درباره ارزهای دیجیتال توضیحاتی را ارائه داد.گیتا گوپینات که مشاور اقتصادی IMF و رئیس مرکز تحقیقات این سازمان است درباره رمزارزها گفت: «به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال در اقتصادهای نوظهور در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته بسیار پرطرفدارتر هستند.»

این اقتصاددان با اشاره به این نکته که «رمزارزها یک چالش ویژه برای بازارهای نوظهور به حساب می‌آیند» اضافه کرد: « در بازارهای نوظهور نرخ ارز و میزان جریان ورود سرمایه کنترل می‌شود و رمزارزها می‌توانند روی این دو عامل تاثیرگذار باشند.»گوپینات گفت : « نظارت و قانون‌گذاری در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار است. اگر مردم از این دارایی سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، بنابراین همانند دیگر کلاس‌های دارایی، قوانینی باید در این حوزه هم اعمال شود. »
 
مشاور ارشد IMF همچنین تاکید کرد که ممنوعیت رمزارزها یک چالش عملی ایجاد می‌کند. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز رمزارزها، نیاز به یک سیاست‌ جهانی در قبال ارزهای دیجیتال الزامی است.هفته گذشته، IMF توصیه‌هایی را درباره چگونگی قانون‌گذاری در حوزه رمزارزها ارائه کرد. در این گزارش به این نکته اشاره شده که برای این کار نیاز به یک همکاری فرامرزی است. نویسنده گزارش گفته بود: « ارزهای دیجیتال به طور بالقوه در حل تغییر نظام پولی و مالی جهان هستند.»صندوق بین‌المللی پول همچنین در ماه نوامبر به السالوادور در استفاده از بیت‌کوین به عنوان واحد پول ملی هشدار داده بود.
مرجع : تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها