به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۱۲۰۴۱

تاثیر عفونت های پوستی در بروز تب روماتیسمی

تاثیر عفونت های پوستی در بروز تب روماتیسمی
گروه علمی: پزشکان در مطالعه ای دریافتند که عفونت های پوستی احتمالا عامل مهمی در بروز تب روماتیسمی هستند.به گزارش ایسنا، تب روماتیسمی حاد یک علت مهم بیماری قلبی در میان افراد کم سن و سال به ویژه در میان بسیاری از کودکان و جوانان در کشورهای کم درآمد و متوسط است.
 
محققان نیوزیلند اظهار داشتند: مدت‌هاست که تشخیص داده شده تب روماتیسمی عارضه‌ای از فارنژیت استرپتوکوکی گروه A است که معمولا به عنوان گلودرد استرپتوکوکی شناخته می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که عفونت های پوستی استرپتوکوک نیز می تواند باعث این بیماری شوند.به گفته محققان، این مطالعه یک پیشرفت بزرگ در شناخت علل تب روماتیسمی حاد است.

محققان نیوزیلند تاکید کردند: این اولین مطالعه در جهان است که تایید می کند خطر ابتلا به تب روماتیسمی پس از بروز عفونت پوستی استرپتوکوک به روشی مشابه با گلودرد استرپتوکوک افزایش می یابد. از آنجاییکه تب روماتیسمی حاد یک بیماری کمتر شایع است در مطالعات قبلی این امکان وجود نداشته که خطر ابتلا به تب روماتیسمی پس از یک عفونت تایید شده توسط آزمایشگاه تعیین شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، به گفته محققان خطر تب روماتیسمی در دوره هشت تا ۹۰ روزه پس از بررسی نمونه گلودرد استرپتوکوکی مثبت و سواب پوستی مثبت در مقایسه با سواب های منفی، پنج برابر افزایش یافته است.
برچسب ها: عفونت پوستی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها