به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۳۱۳۳۵۰

داعش مدیر اداره گذرنامه بغداد را به قتل رساند

داعش مدیر اداره گذرنامه بغداد را به قتل رساند
گروه بین الملل: پس از پخش فیلمی جدید از گروه تروریستی داعش که در آن صحنه سر بریدن «یاسر الجورانی»، افسر وزارت کشور عراق و مدیر اداره گذرنامه «الاعظمیه» را دو هفته پس از ربودن در استان «دیاله» واقع در شرق این کشور نشان می‌دهد، نخست وزیر عراق وعده داد که انتقام او را خواهد گرفت.
 سربریدن سرهنگ الجورانی به دست داعش پس از آن صورت گرفت که عناصر تروریستی او را به همراه سه تن از دوستانش هنگامی که دو هفته پیش در حال سفر برای ماهیگیری در دریاچه «حمرین» در شهرستان «خانقین» (واقع در استان دیاله) بودند، ربودند.شفق نیوز از سایت‌های عراقی گفته که به غیر از الجورانی، یکی از نیرو‌های منتسب به الحشدالشعبی و یک کارمند بانک و یک تن دیگر جزو ربوده شدگان هستند.در این فیلم نشان داده می‌شود که افسر عراقی زانو زده و مردی نقابدار که سلاح در دست دارد در کنار پرچم سیاه گروه تروریستی داعش ایستاده است. دستگاه‌های امنیتی عراق و رسانه‌های محلی این کشور پیشتر صحت این ویدئو را تایید نکردند، ولی با این حال برخی منابع امنیتی عراقی گفته اند که الجوزانی عملا سر بریده شده است.
این منابع افزودند که ارتش عراق در این منطقه، عملیات انجام داده و جسد‌های برخی از ربوده شدگان را پیدا کرده است.در واکنش به اخبار منتشره در این خصوص، یحیی رسول، سخنگوی نظامی الکاظمی (فرماندهی کل نیرو‌های مسلح)  با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف، گفت: تروریست‌ها را تعقیب می‌کنیم و به آن‌ها می‌رسیم تا به عدالت برسیم و انتقام شهدای صالح خود را بگیریم.
وی از قول الکاظمی بر تشدید تلاش‌های اطلاعاتی و ادامه رویکرد تهاجمی برای از بین بردن هسته‌های داعش تاکید کرد.داعش در دوران اوج فعالیت خود و اشغال بخش‌هایی از عراق و سوریه برای ایجاد ترس و وحشت در منطقه فیلم‌هایی از انواع شکنجه، سربریدن و آتش زدن ربوده شدگان را مستند و پخش می‌کرد.


 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها