به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۱۵۰۳۵

ابتلای ۸ زنجانی به سویه اومیکرون

ابتلای ۸ زنجانی به سویه اومیکرون
گروه جامعه: سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۸ بیمار مبتلا به سویه اومیکرون در زنجان شناسایی شده است.به گزارش ایسنا، محمد هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر در استان زنجان ۸ بیمار و در کل کشور ۴۶۷ بیمار مبتلا سویه امیکرون وجود دارد.
 
وی در رابطه با کیت‌های تشخیص این سویه، افزود: در جلسه اضطراری که در این رابطه برگزار شد، تصمیم‌گیری و مقرر شد که کیت‌هایی در اختیار دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور قرار گیرد؛ البته انستیتو پاستور نیز این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: هدف از ارائه آمار برای هشدار دادن و رعایت کردن پروتکل‌ها توسط مردم است. با وجود کاهش تعداد فوتی‌های سویه دلتا، نباید شرایط عادی فرض شده و پیشگیری‌ها و رعایت پروتکل‌ها کاهش یابد.سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه ابتلا به سویه اومیکرون در حال افزایش است، تصریح کرد: حتی اگر یک مبتلا و یا یک فوتی نیز در کشور وجود داشته باشد، همه ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند.
هاشمی یادآور شد: توصیه دانشمندان این حوزه بر پیشگری از ابتلا است و مردم با حضور نیافتن در اماکن شلوغ، ماسک زدن و دریافت واکسن از ابتلا پیشگیری کنند.
برچسب ها: اومیکرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها