به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۱۵۳۶۷

راهنمای خرید جی پی اس خودرو با رادار

گروه تکنولوژی: خرید جی پی اس خودرو نیازمند کسب اطلاعات و دانش درباره تکنولوژی ساخت ردیاب‌ها و قابلیت‌های آن‌ها می‌باشد. برای آشنایی بیشتر کلیک کنید.
راهنمای خرید جی پی اس خودرو با رادار
خرید جی پی اس خودرو در دنیای امروز به یک امر ضروری تبدیل شده است. زیرا با این دستگاه می‌توان امنیت را برای وسایل نقلیه فراهم نمود. اما مسئله اینجاست که چطور می‌توان مناسب‌ترین مدل را در میان ردیاب ها بر روی خودرو نصب کرد؟
بدیهی است انتخاب مدل مناسب نیازمند کسب دانش و آگاهی در رابطه با انواع GPS و امکانات آن‌ها می‌باشد. از این رو تیم رادار این مقاله را به صحبت در مورد ویژگی‌های یک ردیاب ماشین کاربردی اختصاص داده است. با راهنمای خرید جی پی اس خودرو رادار همراه باشید.

خرید ردیاب راهی مطمئن در تامین امنیت خودرو
حفاظت از دارایی‌ها و وسایل ارزشمند یک نیاز حیاتی در انسان‌هاست که برای رسیدن به آن همواره در تلاش هستند. محافظت از خودرو نیز به عنوان یک دارایی ارزشمند و نسبتا گران‌قیمت یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است. به همین منظور در سال‌های اخیر وسایل متعددی همچون قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر و ... در راستای تامین امنیت ماشین طراحی و تولید شده‌اند. اما هر کدام از آن‌ها با ایراداتی روبه‌رو بوده و نمی‌توانستند به درستی وظایفشان را انجام دهند. در نهایت مهندسان با تولید دستگاهی قدرتمند در ردیابی خودروها توانستند راهی مطمئن برای تامین امنیت ماشین به وجود آورند.
امروزه ردیاب خودرو دارای مدل‌های مختلفی است و از امکانات متعددی بهره می‌برند. از این رو هنگام خرید آن بهتر است ابتدا با نیازهای خود آشنا شده و سپس مدل مناسب را بر اساس امکانات ارائه‌کننده آن انتخاب کنید.

سوالات مهم پیش از خرید جی پی اس ماشین
به نظر شما پیش از خرید جی پی اس ماشین چطور می‌توان نیازها و خواسته‌های مالک و راننده را شناسایی نمود؟
در ادامه سوالاتی را مطرح می‌کنیم که با پرسیدن آن‌ها از خود می‌توانید نیازها و خواسته‌هایتان از یک ردیاب را به وضوح مشخص نمایید:
1-    هدف از خرید ردیاب برای خودرو چیست؟
2-    چه میزان بودجه‌ای برای تهیه GPS در نظر داریم؟
3-    یک جی پی اس خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
قطعا با مشخص نمودن هدف از خرید ردیاب می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. به طور مثال برخی از ردیاب برای محافظت از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند و برخی دیگر آن را در جهت مدیریت بهتر ناوگان خریداری می‌نمایند. بودجه دومین معیار تعیین‌کننده در خرید جی پی اس خودرو است. زیرا مدل‌های مختلف و حتی نام سازندگان یک دستگاه می‌تواند در قیمت نهایی آن تاثیر زیادی داشته باشد. در نهایت نیز امکانات آن را باید بررسی نمود. در نظر داشته باشید هر چه امکانات یک دستگاه بیشتر باشد، قیمت تمام‌شده آن هم بیشتر خواهد بود.

خرید ردیاب خودرو چه مزایایی دارد؟
حال که با اهمیت خرید ردیاب خودرو و سوالات تعیین‌کننده در خرید آن آشنا شدیم، بهتر است بدانیم این نصب دستگاه چه مزایایی برای ماشین ما به همراه دارد؟



1- کنترل و نظارت جامع بر خودرو

همان‌طور که گفتیم در طول سال‌های گذشته راه‌کارهای مختلفی برای محافظت از خودرو، موتور سیکلت و وسایل نقلیه سنگین وزن به وجود آمده است. اما هیچ‌یک از این راه‌کارها نتوانستند به طور کامل امنیت را برای وسایل نقلیه ایجاد کنند. در نتیجه بشر به استفاده از نسل بعدی تکنولوژی یعنی سیستم‌های ردیابی روی آورد. جی پی اس خودرو دستگاهی هوشمند و کارآمد در جهت یافتن موقعیت جغرافیایی وسایل نقلیه است. به طوری که در هر لحظه و از هر فاصله مکانی می‌توان موقعیت ماشین را به روی نقشه مشاهده نمود. همچنین امکان ارسال فرمان‌هایی از راه دور برای خودرو وجود دارد. به این ترتیب به کمک ردیاب، نظارتی جامع و کامل بر خودرو ایجاد می‌شود.

2- جایگزینی قدرتمند برای دزدگیر
قطعا می‌دانید که دزدگیرها یکی از سیستم‌های ضد سرقت ماشین هستند که سال‌های زیادی مورد توجه رانندگان بوده‌اند. اما این دستگاه‌ها معمولا قابل مشاهده بوده و به راحتی توسط سارق از کار می‌افتند. در نتیجه حتی نمی‌توانند در زمان سرقت هشداری برای مالک خودرو ارسال کنند. بر خلاف دزدگیرها، دستگاه‌های ردیابی ماشین طوری طراحی شده‌اند که در مکانی دور از دسترس سارق پنهان شوند. در نتیجه هنگام سرقت نه تنها توسط سارق از کار نیفتاده، بلکه به سرعت هشداری برای مالک ارسال می‌کنند. البته کار ردیاب به همین‌جا ختم نمی‌شود. بلکه این دستگاه کوچک پس از سرقت نیز امکان پیگیری و موقعیت‌یابی ماشین را به مالک می‌دهد. از این رو به راحتی می‌توان خودرو سرقت رفته را یافت و به کمک نیروی پلیس آن را پس گرفت.

3- روشن و خاموش کردن ماشین از راه دور
یک ردیاب ماشین تنها به عنوان دزدگیر یا هشداردهنده به کار نمی‌رود. بلکه این دستگاه‌ها دارای امکانات متعددی در راستای ایجاد رفاه برای رانندگان هستند. یکی از این امکانات، قابلیت روشن و خاموش کردن ماشین از راه دور است. به طوری که تنها با ارسال یک پیامک برای جی پی اس و یا از طریق اپلیکیشن مربوطه، می‌توان خودرو را روشن یا خاموش نمود. این ویژگی بیشتر در روزهای سرد سال کارایی دارد. روزهایی که ترجیح می‌دهید کمی پیش از سوار شدن به خودرو، آن را روشن نموده و اجازه دهید گرم شود.
یکی دیگر از جذابیت‌های gps خودرو امکان خاموش کردن آن در محدوده‌های جغرافیایی غیرمجاز است. این محدوده جغرافیایی معمولا توسط مالک و از طریق نرم‌افزار ردیاب مشخص می‌شود. در نتیجه هنگامی که خودرو از محدوده مورد نظر خارج شود، دستگاه هشداری برای مالک ارسال می‌کند. مالک نیز می‌تواند فرمان خاموش شدن به دستگاه داده و از ادامه حرکت ماشین جلوگیری نماید.

ویژگی‌ها و امکانات مهم در ردیاب خودرو
یک ردیاب خودرو حرفه‌ای برای موقعیت یابی ماشین روی نقشه و ارائه خدمات به راننده باید از یک‌سری امکانات و ویژگی‌ها برخوردار باشد. برای این‌که بتوانید هنگام خرید جی پی اس انتخابی آگاهانه و دقیق داشته باشید، بهتر است با برخی از امکانات مهم آن آشنا شوید. در ادامه برخی از این امکانات و قابلیت‌ها را معرفی می‌کنیم:

1- ظرفیت باتری
ظرفیت باتری به معنای مقدار شارژ قابل ذخیره‌سازی در آن است. ظرفیت معمولا یک معیار تعیین‌کننده در ردیاب‌های شارژی به شمار می‌آید. زیرا تمام شدن باتری به معنای غیرفعال شدن جی پی اس است.
امروزه دستگاه‌های ردیاب ماشین در دو نوع آهنربایی و سیمی طراحی می‌شوند. مدل‌های آهنربایی تنها از باتری برای تامین برق دستگاه استفاده می‌کنند. در نتیجه باید در زمان‌های لازم برای تعویض یا شارژ باتری آن‌ها اقدام نمود. اما ردیاب‌های سیمی برای تامین نیروی الکتریکی خود به باتری خودرو متصل می‌شود. البته این مدل دارای باتری‌های بکاپ نیز می‌باشد تا در صورت قطع اتصال با باتری ماشین، باز هم بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. از این رو باتری بکاپ آن‌ها قادر به برق‌رسانی مدار تا چندین ساعت می‌باشد. ضمن این‌که این باتری‌ها معمولا قابل شارژ مجدد بوده و از طریق باتری ماشین، خود را شارژ می‌کنند.



2- اپلیکیشن و رابط کاربری آن
اپلیکیشن معمولا راه ارتباطی با ردیاب خودرو است. از این رو تمام دستگاه‌های جی پی اس نیازمند یک نرم افزار اختصاصی می‌باشند. تا از طریق این نرم افزار با مالک ارتباط داشته و وضعیت خودرو را گزارش دهند.
سهولت در استفاده و سادگی رابط کاربری در برنامه جی پی اس ماشین یک ویژگی مهم و حیاتی است باید پیش از خرید دستگاه به آن اشراف داشته باشید. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از تهیه یک ردیاب، ابتدا با نسخه دمو اپلیکیشن آن کار کنید و مطمئن شوید که احساس راحتی با آن دارید.
یک ردیاب خوب باید دارای اپلیکیشنی کارآمد در هر نوع سیستم عاملی باشد. زیرا ممکن است مشتریان آن از گوشی‌های اندرویدی یا iOS استفاده کنند. در نتیجه باید بدون مشکل امکان بهره‌برداری از نرم افزار را داشته باشند. مجموعه رادار نرم افزار اختصاصی ردیاب خود را در سه نسخه وب، اندروید و iOS عرضه نموده است. همچنین این مجموعه امکانی را فراهم آورده تا پیش از خرید دستگاه با نسخه دمو نرم افزار کار کرده و از راحتی و سهولت آن اطمینان حاصل کنید.

3- حافظه داخلی جی پی اس
ظرفیت حافظه داخلی جی پی اس یکی دیگر از معیارهای مهم و تعیین کننده در زمان خرید آن است. زیرا یک دستگاه ردیاب باید بتواند اطلاعات دریافتی نسبت به وضعیت خودرو را درون خود ذخیره نموده و در زمان مورد نیاز در اختیار مالک بگذارد. حال اگر ظرفیت حافظه داخلی آن به قدر کافی نباشد، امکان ثبت و ضبط اطلاعات در مورد ماشین وجود نخواهد داشت. در نتیجه اگر ارتباط دستگاه برای لحظه‌ای با سرورها قطع شود، دیگر اطلاعات مربوط به آن مدت زمان از دست خواهد رفت.

4- عملکرد آنلاین و آفلاین
برخورداری از عملکرد آنلاین و آفلاین در ردیاب ماشین بسیار مهم است. زیرا گاهی ممکن است خودرو در موقعیتی قرار گیرد که امکان دسترسی به شبکه اینترنت از آن سلب شود. در نتیجه دستگاه باید بتواند در شرایط آفلاین نیز به کار خود ادامه داده و موقعیت یابی خودرو را دنبال کند. ضمن این که اتصال به شبکه اینترنت می‌تواند سرعت عمل دستگاه را بیشتر نموده، تا در زمان کوتاهی وظایفش را انجام دهد.

5- نحوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش
نحوه پشتیبانی دستگاه ردیاب توسط شرکت سازنده مسئله دیگری است که در زمان خرید باید در نظر بگیرید. زیرا این خدمات به مشتری اطمینان می‌دهد تا هر گاه مشکلی پیش آید، شرکت آماده پاسخگویی خواهد بود. علاوه بر این گارانتی و خدمات پس از فروش نیز در آسودگی خیال کاربران موثر خواهد بود. گاهی ردیاب پس از مدتی ممکن است دچار مشکل شده و از کار بیفتد. وجود گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش توسط سازنده این اطمینان را ایجاد می‌کند که مشکل به سرعت برطرف خواهد شد.
امروزه شرکت‌های سازنده ردیاب خودرو بر روی محصولاتشان گارانتی و ضمانت ارائه می‌دهند. در نتیجه اگر هر گونه مشکلی در طول زمان برای دستگاه رخ دهد، می‌توان به شرکت مراجعه نموده و آن را تعمیر کرد. اما در زمان خرید باید به نحوه ارائه خدمات و موارد تحت گارانتی شرکت نیز توجه داشته باشید. به طور مثال رادار جی پی اس 24 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش برای محصولات خود در نظر گرفته است. ضمن این‌که گروهی حرفه‌ای را به صورت 24 ساعته برای پشتیبانی از مشتریان خود قرار داده است. به این ترتیب هر گاه و در هر زمانی با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس گرفته و مشکل را برطرف نمایید.

تمام سوالات خود را از رادار بپرسید!
در این مقاله راهنمایی برای خرید جی پی اس عرضه نمودیم و در آن سعی کردیم مطالبی ارزشمند و کارآمد جهت تهیه ردیاب ارائه دهیم. اما با این حال موارد زیادی در خرید یک ردیاب موثر هستند که مجال گفتن آن‌ها در یک مطلب کوتاه نیست. از این رو می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به پاسخ سوالاتتان با کارشناسان رادار از طریق راه‌های زیر تماس بگیرید:
آدرس وب سایت : https://radargps.org/
شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷
تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها