به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۱۶۲۳۴

تغییرات آب‌وهوایی تهدیدی برای ورزشکاران

تغییرات آب‌وهوایی تهدیدی برای ورزشکاران
گروه علمی: محققان معتقدند که ورزشکاران باید خطرات ناشی از برف‌های دست‌ساز را بدانند زیرا تغییرات آب‌وهوایی دسترسی به برف طبیعی را کاهش می‌دهد. اسکی‌باز بریتانیایی به علت سرخوردن و برخورد با حصارها پایش می‌شکند و ورزشکار آمریکایی نیز با پرتاب و برخورد با شاخه‌های درختان ریه‌اش سوراخ می‌شود. اینها حوادثی هستند که بر روی برف مصنوعی اتفاق افتاده‌اند.
 
بسیاری از ورزشکاران اظهار کردند: این تصادفات رایج‌تر شده‌اند زیرا تغییرات آب‌وهوایی دسترسی به برف طبیعی را کاهش می‌دهد و مسابقات اتومبیلرانی نیز در پیست‌هایی با برف دست‌ساز انجام خواهد شد.ارائه‌دهندگان مسابقات المپیک و جام جهانی نیز به تجهیزات برف‌سازی روی آورده‌اند زیرا بارش برف طبیعی کاهش یافته است.
یوهانا تالیهارم، ورزشکار المپیکی استونیایی گفت: مسابقه روی برف دست‌ساز خطراتی دارد زیرا برف مصنوعی لغزنده‌تر است و خطر بیشتری خواهد داشت همچنین اگر در خارج از مسیر باشید چون هیچ برفی نیست احتمال آسیب‌دیدگی بیشتر خواهد بود.

اسکی‌بازان و کارشناسان می‌گویند: برف‌های دست‌ساز رطوبت بالاتری دارند که باعث می‌شود به سرعت یخ ببندند.
جیم استینبرگ، استاد علوم جوی دانشگاه یوتا در ایالات‌متحده گفت: برف دست‌ساز در واقع برف نیست و آبی است که از طریق نازل‌هایی دمیده می‌شود که آب را به قطرات بسیار کوچک و بسیار ریز تقسیم می‌کند و سپس منجمد می‌شود.وی افزود: برف دست‌ساز آب بیشتری دارد و چگالی آن بالاتر است اما دوام آن بیشتر خواهد بود بنابراین برای مسابقات اسکی مناسب است.محققان بر این باورند که زمان ورزش‌های برفی باید اصلاح و به سرعت انجام شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها