به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۳۱۶۷۷۷

نشانه‌های شگفت‌انگیز کلسترول بالا

نشانه‌های شگفت‌انگیز کلسترول بالا
گروه علم و فناوری:  کلسترول یک نوع چربی است که در تمام سلولهای بدن وجود دارد.
در حالی که بسیاری از افراد تنها از مضرات این نوع چربی باخبر هستند، باید گفت وجود آن برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری است.کلسترول برای تولید صفرا ضروری بوده و همچنین مسئول هضم چربی است. علاوه بر این، در تولید بسیاری از هورمون ها نقش دارد و برای تقویت سلامت قلب و عروق مفید است.اما با وجود نیاز اندامها به کلسترول، افزایش آن سبب آسیبهای جبران ناپذیر نی‌شود. این در حالی است که بسیاری از افراد هنوز از علائم افزایش کلسترول در بدن مطلع نیستند چون این علائم به راحتی قابل مشاهده نبوده و در نهایت منجر به فشار خون بالا، نارسایی کلیه و غیره خواهد شد.با این حال، افزایش سطح کلسترول در بدن علائم و نشانه های شگفت انگیزی دارد که باید جدی گرفته شوند.
متخصصان نی‌گویند: برخی از این علایم و نشانه ها شامل تورم و بی حسی اندامها، بوی بد دهان (هالیتوزیس)، نفخ و سوء هاضمه، سرگیجه و سردرد، مشکلات دید، یبوست، درد قفسه سینه، خستگی و ضعف مزمن، مشکلات پوستی و آلرژی های غذایی است.یکی از علائم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی حسی اندامهاست. این واکنش اتفاق نی‌افتد چون لیپیدهای انباشته از گردش خون مؤثرجلوگیری نی‌کنند و این کار باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی عضلات نی‌شود.بو و بوی بد دهان هم یکی از نشانه های بسیار رایج افرادی است که دارای کلسترول بالا هستند. کلسترول بالا باعث ایجاد مشکلات جدی در فرایند هضم مواد غذایی شده و این اتفاق خود عامل بوی بد دهان خواهد شد.
سطوح کنترل نشده کلسترول بد یا همان ال دی ال، به عنوان یک عامل مهم برای صدمات جدی به دستگاه گوارش مانند سوء هاضمه و نفخ شناخته شده است.
سرگیجه و سردرد هم یکی از نشانه هاست که کلسترول موجود در شریانها مانع گردش خون مؤثر شده و با کاهش اکسیژن خون، باعث ایجاد سردرد، سرگیجه و از دست دادن تعادل نی‌شود.
همچنین کلسترول اضافی در بدن منجر به مشکلات بینایی نی‌شود و سوزش چشم، تاری دید و زردی چشم از عوارض کلسترول بالاست.تشکیل لیپیدها در شریانها با تأثیر منفی روی فرایند هضم منجر به کاهش تحرک روده ها و ابتلا به یبوست نی‌شود.درد قفسه سینه هم از مشکلات کلسترول بالاست. اگرچه بسیاری از بیماریها با درد قفسه سینه ارتباط مستقیم دارند، اما این درد مرتبط با کلسترول بالا است.کلسترول بالا همچنین نی‌تواند سبب احساس ضعف، خستگی و میل به خواب در ساعات غیرمعمول روز شود.
همچنین مشکلات پوستی، لکه های قرمز روی پوست، التهاب و احساس ناخوشایند خارش و آلرژی های غذایی از علائم کلسترول کنترل نشده است.
برچسب ها: کلسترول
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها