به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۱۶۷۹۹

كره بدهی ایران به سازمان ملل را می‌دهد

كره بدهی ایران به سازمان ملل را می‌دهد
گروه سیاسی: ایران با کره جنوبی سرگرم رایزنی بر سر استفاده از پول‌های بلوکه‌شده برای پرداخت حق عضویت در سازمان ملل است. پیشتر نیز امکان استفاده از منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی برای پرداخت این بدهی مطرح شده بود.
به گزارش منابع دولتی کره جنوبی مقامات این کشور همچنان سرگرم رایزنی با جمهوری اسلامی و آمریکا و سازمان ملل در مورد استفاده از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی برای پرداخت بدهی تهران به سازمان ملل است.خبرگزاری دولتی یونهاپ  به نقل از برخی منابع آگاه کره جنوبی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، از تداوم رایزنی‌ها خبر داد، بدون آنکه به زمان دقیق پرداخت این بدهی اشاره‌ای شود.این نخستین بار نیست که موضوع به‌کارگیری منابع بلوکه‌شده جمهوری اسلامی در کره جنوبی برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل مطرح می‌شود.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز انجام رایزنی‌ در راستای استفاده از پول‌های بلوکه‌شده ایران برای پرداخت بدهی به سازمان ملل را تایید کرده است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به مجمع عمومی این سازمان که روز ۲۲ دی انتشار یافت، اعلام کرده بود، جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر حق رأی خود در سازمان ملل را از دست داده‌اند، چون مدتی طولانی است که بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.جمهوری اسلامی ایران باید برای تسویه بدهی‌ها به منظور احیای حق رأی خود مبلغ ۱۶،۱ میلیون یورو (معادل ۱۸ میلیون دلار) بپردازد.طبق منشور سازمان ملل درصورتی که بدهی‌های معوقه یک کشور عضو بیشتر از مجموع مبلغ حق عضویت برای دو سال شود، حق رأی آن کشور تعلیق می‌شود.

 
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها