به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۱۷۱۵۹

افزایش آلودگی هوای تهران

افزایش آلودگی هوای تهران
گروه جامعه: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد ملایم دور پیش‌بینی می‌شود.این اداره کل نسبت به پایداری و کاهش کیفیت هوا نیز هشدار داد.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و به دلیل پایداری و سکون نسبی جو در مناطق صنعتی و پرتردد شهری افزایش غبار وکاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.همچنین طی این مدت روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد و از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) با نفوذ موج بارشی، به‌تدریج افزایش ابرناکی و چهارشنبه شب (۶بهمن‌ماه) گاهی بارش پراکنده و وزش باد ملایم دور از انتظار نیست.

طی روز پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) به‌ویژه در بخش‌های شمالی استان در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و مه گاهی همراه با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.از بعدازظهر پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) افزایش وزش باد و در پاره‌ای نقاط گاهی وزش باد متوسط تا شدید مورد انتظار است و در روز پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.آسمان تهران فردا ( ۴ بهمن‌ماه) صاف و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۱و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین سه‌شنبه (۵ بهمن‌ماه) صاف و غبارآلود خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۱ و صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ نیز آورده است: از اوایل وقت چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) تا پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) به دلیل پایداری هوا و سکون نسبی جو عدم وزش باد مناسب، انباشت آلاینده های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، افزایش شاخص آلودگی های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در نواحی پرتردد و صنعتی تهران  و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.اداره کل هواشناسی استان تهران، مدیریت بهینه در استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی و اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال را توصیه می‌کند.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: آلودگی هوا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها