به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۳۱۷۱۶۰

کرونا ریسک خطرات قلبی را افزایش می دهد

کرونا  ریسک خطرات قلبی را افزایش می دهد
گروه علمی:کارشناسان می گویند که فواید واکسن کووید۱۹ بسیار بیشتر از خطرات مرتبط با بیماری های قلبی است. میوکاردیت، که به عنوان بیماری قلبی ویروسی هم شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن عضله قلب ملتهب می‌شود.تحقیقات نشان می‌دهد پس از دریافت واکسن کووید ۱۹، خطر کمی برای ابتلاء به میوکاردیت وجود دارد.
 
کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که این خطر پس از ابتلاء به کووید ۱۹ به طور قابل توجهی بیشتر است.دکتر «پی نی جون»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کودکان کلرادو، می‌گوید: «در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خطر میوکاردیت، ۱ در هر ۳۰۰۰ نفر است. درحالیکه این خطر از ۱ در ۵۰۰۰۰ تا ۱ در ۱۰۰۰۰۰ در میوکاردیت مرتبط با واکسن است.»

این واقعیتی است که دانشمندان و همچنین نهادهای نظارتی مانند سازمان غذا و دارو را به این نتیجه رسانده است که فواید دریافت واکسن کووید ۱۹ بسیار بیشتر از خطرات بروز میوکاردیت قلبی است.محققان مشاهده کردند موارد بروز میوکاردیت پس از واکسیناسیون، خفیف و با بهبود سریع علائم همراه بود.

اکثر موارد میوکاردیت در بیماران مرد بین ۱۲ تا ۳۹ سال رخ داده است. نرخ تخمینی میوکاردیت پس از واکسیناسیون در مردان تقریباً ۴۱ مورد در هر میلیون نفر است. برای زنان، این رقم ۲۰ برابر کمتر است.یافته‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به میوکاردیت بعد از بیماری کووید ۱۹ به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از واکسن باشد.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها