به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۳۱۷۱۸۶

اُمیکرون تا چه مدت روی پوست ماندگار است؟

اُمیکرون تا چه مدت روی پوست ماندگار است؟
گروه علمی: نتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد: اُمیکرون در بین انواع سویه های کروناویروس از ثبات محیطی بالاتری برخوردار است.به گزارش ایسنا،‌ متخصصان ژاپنی در یک مطالعه گزارش کردند که نوع جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون از ثبات محیطی بالاتری نسبت به سویه های قبلی برخوردار است.
 
در این مطالعه سویه کروناویروس ووهان و دیگر سویه های نگرانی‌ کننده آلفا، بتا، دلتا و اُمیکرون به لحاظ میزان بقا و عفونت‌زایی مقایسه شد. متخصصان با استفاده از نمونه‌های آزمایشگاهی از پوست انسان و بسترهای پلاستیکی، پایداری محیطی انواع مختلف کروناویروس را ارزیابی کردند.

درک بیماری زایی کروناویروس و پایداری آن در محیط برای کاهش شدت همه‌گیری که باعث آسیب‌های جدی در سطح جهان شده است، حیاتی است. از روزهای اولیه، کروناویروس قابلیت انتقال بالایی از خود نشان داده است. با ظهور سویه‌های مختلف، ویروس قابلیت انتقال بالاتری پیدا کرده است، همانطور که تعداد موارد عفونت با وجود واکسیناسیون و اعمال قرنطینه در جهان روند افزایشی دارد.

عوامل متعددی به افزایش عفونت زایی و انتقال کروناویروس نسبت داده می شود که از آن جمله می‌توان به  افزایش بار ویروسی دفع شده از فرد آلوده، کاهش حداقل بار ویروسی مورد نیاز برای ایجاد عفونت، تغییر در محل هدف عفونت و افزایش ثبات محیطی اشاره کرد.

در این مطالعه متخصصان ژاپنی پایداری ویروس را روی سطوح پلاستیکی و پوست انسان ارزیابی کردند. پس از قرار دادن ویروس روی سطح پلاستیک/پوست، بقای ویروس در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. آنها پایداری ویروس های مختلف را روی سطح مدل پوست انسان ارزیابی کردند و همچنین به اثربخشی ضدعفونی کننده های مختلف در برابر ویروس های موجود روی پوست انسان پی بردند. در این مطالعه از ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل، اتانول و ایزوپروپانول استفاده شد.

متخصصان اظهار داشتند: روی سطح پلاستیک، زمان بقای سویه ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اُمیکرون به ترتیب ۵۶، ۱۹۱.۳، ۱۵۶.۶، ۵۹.۳، ۱۱۴ و ۱۹۳.۵ ساعت است.به گزارش ایسنا به نقل از نیوز مدیکال، در حالیکه روی سطح پوست انسان، زمان بقای سویه ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اُمیکرون به ترتیب ۸.۶، ۱۹.۶، ۱۹.۱، ۱۱، ۱۶.۸ و ۲۱.۱ ساعت است که سویه اُمیکرون بیشترین زمان بقا را دارد.
برچسب ها: اومیکرون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها