به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۳۱۷۲۱۵

هشدار گستاخانه اولیانوف به ایران

هشدار گستاخانه اولیانوف به ایران
گروه سیاسی: روزنامه جهان صنعت  نوشت: مقام‌های نظام سیاسی ایران بر اساس یک نظم آهنین که از سوی نهادهای قدرت بالاتر از دولت تعیین می‌شود می‌توانند درباره جزئیات گفت‌وگوهای صلح هسته‌ای ایران در وین با گروهی از کشورهای قدرتمند جهان شامل سه قدرت بزرگ اقتصادی و روسیه و چین به طور غیرمستقیم با طرف اصلی یعنی ایالات‌متحده آمریکا مذاکره کرده و قبل از هر توافقی دستور اکید از تهران داشته باشند. به این ترتیب است که در هشتمین دور گفت‌وگوهای مشهور به گفت‌وگوهای وین با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و دولت جدید در ایران چانه‌زنی‌ها برای گرفتن امتیاز به اندازه‌های بسیار کوچک و میلی‌متری ادامه دارد. در حالی که نماینده چین در این گفت‌وگوها در ظاهر حرفی برای طرح در افکار عمومی ندارد یا ضرورت این کار را بیش از اندازه در جزئیات اطلاع‌رسانی و دخالت‌ها و طرح خواسته‌های ایران به طور نیابتی احساس نمی‌کند و نمایندگان کشورهای اروپایی نیز کمتر سخن می‌گویند اما اولیانوف روس به ویژه پس از روی کار آمدن رییس دولت تازه در ایران با راهبردی که از روسیه دریافت کرده است خود را دارای این اختیار تصور می‌کند که تحلیل و خبرهای خود را به مرور همان خواسته‌هایی بداند که ایران می‌خواهد. رفتار و گفتار اولیانوف به نمایندگی از پوتین نشان می‌دهد روسیه از اینکه برجام به بار بنشیند و بازسازی شود انتظار پاداش دارد و منافع خود را دنبال می‌کند. چنین شده است که خبر می‌رسد روسیه به نیابت از آمریکا از ایران خواسته است توافق موقت را بپذیرد و نیز اولیانوف گستاخانه ضرورت هماهنگی نزدیک میان هیات‌های روسیه و ایران را پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات رفع تحریم ‌معرفی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک وی در این پیام توئیتری نوشته است‌، دیدار بسیار مفید با رییس هیات ایران در گفت‌وگوهای وین، آقای باقری‌کنی داشته و تاکید شده است هماهنگی نزدیک بین دو هیات از پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام و رفع تحریم‌ها است. واقعیت این است که این مقام بلندپایه روسیه از عرف و عادت دیپلماسی بین‌المللی که کشوری که به عنوان واسطه عمل می‌کند برای کشوری که طرف اصلی است شرط می‌گذارد و هشدار می‌دهد پا فراتر نهاده و با این سخن خود به ایران و مقام‌های مذاکره‌کننده آمریکایی آدرس می‌دهد که ادامه گفت‌وگوها به خواست و اراده روسیه بستگی دارد. این هشدار گستاخانه اولیانوف اگر از دهان نماینده یک کشور اروپایی بیرون آمده بود مقام‌های وزارت خارجه و نیز اصولگرایان افراطی، آن کشور را زیر بمباران تبلیغاتی خفه کرده بودند اما به اولیانوف بالاتر از گل نمی‌گویند. نماینده روسیه در گفت‌وگوهای صلح هسته‌ای باید بداند شهروندان آگاه ایران او را نمی‌بخشند و دخالت‌های او در مسیر گفت‌وگوها را دخالت در امور ایران تلقی می‌کنند.

 

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۹:۴۴
کافر تصمیم گیرنده شد برا شیعه آیا کسی جواب می‌دهد چرا (381844)
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۲۱:۴۲
حقیقت تلخ است ولی این واقعیت ماجراست (381845)
داروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۲۲:۳۹
نگو هماهنگی نزدیک بهتر میگفت باید تابع باشند تا به نتیجه برسند. (381847)
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۰۰:۰۶
احتمالا منظورتان از “شهروندان آگاه” همان مزدوران غرب مال است دیگر... (381848)
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۰۸:۲۵
گستاخانه نیست که
ارباب با رعیت همینجور صحبت میکنه (381858)
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۰۹:۴۸
نگاه ارباب رعیتی است (دوران قاجار) (381861)
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۲:۱۶
آخه در ایران روسوفیل که شیفته و شیدای روس و عمو پوتین هستند کم نداریم شهید همت و شهید باکری عزیز کجایید تا این روزها را ببینید اف و لعنت ابدی بر کسانی باد که به خاطر منفعت جناحی باندی و فردی منافع ملی و کشور را فدا نموده و به عمله های استعمار چه روسی و چه انگلیسی و چه آمریکایی تبدیل میشوند پس کجا رفت آرمان استقلال و آزادی. (381865)
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۳:۰۸
" چنین شده است که خبر می‌رسد روسیه به نیابت از آمریکا از ایران خواسته است توافق موقت را بپذیرد و نیز اولیانوف گستاخانه ضرورت هماهنگی نزدیک میان هیات‌های روسیه و ایران را پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات رفع تحریم ‌معرفی می‌کند."
چیز بدی نگفته که... حتی حرف خوبی زده چرا شلوغش میکنید؟ (381867)
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۷:۰۲
روزهای تلخی است (381890)
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۰۶:۴۳
آقا به نماینده ........ توهین نکنید 😄😄😄 (381932)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها