به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۱۷۲۱۸

به‌روز رسانی iOS۱۵ برای کاربران آیفون اجباری شد

به‌روز رسانی iOS۱۵ برای کاربران آیفون اجباری شد
گروه فناوری:درحال حاضر و با راه اندازی iOS ۱۵، سیستم iOS ۱۴ در دسترس کاربران آیفون قرار ندارد.
 کاربران آیفون دیگر انتخابی برای ماندن در نسخه iOS ۱۴ ندارند، زیرا شرکت اپل دیگر وصله‌های امنیتی نسخه قدیمی سیستم عامل خود را منتشر نمی‌کند. به گزارش Screenrant، برخلاف آنچه شرکت اپل هنگام راه اندازی سیستم iOS ۱۵ گفته بود، به روز رسانی‌های امنیتی برای آیفون‌ iOS ۱۴ ارائه نمی‌شود. در ژوئن ۲۰۲۱، اندکی پس از معرفی iOS ۱۵، اپل به کاربران اجازه داد که از آخرین نسخه iOS استفاده کنند یا با iOS ۱۴ کنار بیایند. تصمیم این شرکت با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شد.

در وب‌سایت اپل گفته شد که کاربران iOS بین دو نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزار، یعنی iOS ۱۴ و iOS ۱۵ یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این اپل اشاره کرد که کاربران برای دریافت مجموعه کاملی از به‌روزرسانی‌های امنیتی، تلفن‌همراه خود را به iOS ۱۵ به روز کنند. اپل بیانیه خود را در صفحه پشتیبانی که بعداً منتشر شد تغییر داد و گفت که iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ به‌روزرسانی‌های امنیتی ضروری را «برای مدتی» دریافت خواهند کرد. بسیاری از کاربران پس از عرضه آیفون ۱۳ تصمیم گرفتند از iOS ۱۴ استفاده کنند و نرخ پذیرش iOS ۱۵ را کاهش دهند.


اخیراً در گزارشی از ۹to۵Mac اشاره شده است که اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد، با به‌روزرسانی‌های امنیتی در iOS ۱۴ بمانند و آن‌ها را مجبور به نصب وصله‌های امنیتی یعنی آخرین نسخه iOS ۱۵ می‌کنند. درحال حاضر اپل، انتشار به روز رسانی‌های امنیتی iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ را متوقف کرده است. طبق گفته‌ اپل به ArsTechnica، به روز رسانی‌های امنیتی برای iOS ۱۴ موقتی خواهد بود و به عنوان فرصتی برای رفع هزاران باگ‌ها در iOS ۱۵ روی کار آمده است.


پیش از این به روز رسانی‌ها، کاربران می‌توانستند به نسخه iOS ۱۴.۸.۱ ارتقا پیدا کنند یا در نسخه فعلی خود باقی بمانند. اکنون iOS ۱۵.۲.۱ تنها به‌روزرسانی برای همه کاربران آیفون است. عدم ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای iOS ۱۴ در نهایت برای کاربران چاره‌ای جز نصب به‌روزرسانی iOS ۱۵.۲ باقی نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد نرخ پذیرش iOS ۱۵ را افزایش دهد. همچنین با در نظر گرفتن تمام دستگاه‌هایی که از به‌روزرسانی iOS ۱۵ پشتیبانی می‌کنند، نرخ پذیرش به ۶۳ درصد کاهش یافته است. در مقایسه، نرخ پذیرش iOS ۱۴ در دسامبر ۲۰۲۰ به اوج خود رسید، زمانی که این سیستم عامل، بر روی بیش از ۸۰ درصد از دستگاه‌های راه اندازی شده در چهار سال نصب شد. با این وجود، کاربران آیفون اپل در هر نسخه از iOS ۱۴ باید به آخرین iOS ۱۵.۲.۱ به روز رسانی کنند.
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها