به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۳۱۸۳۸۹

ماموریت بزرگ اللهیار در جزیره

گروه ورزشی: به نظر می‌رسد پیوستن ‌اللهیار صیادمنش به هال‌‌سیتی انگلستان را باید قطعی دانست.
ماموریت بزرگ اللهیار در جزیره
 به نظر می‌رسد پیوستن ‌اللهیار صیادمنش به هال‌‌سیتی انگلستان را باید قطعی دانست. استعداد 20ساله فوتبال ایران که به‌ویژه در یک سال گذشته روند کاملا رو به رشدی داشته است، به‌طور کامل از فنرباغچه جدا شد و حالا پیراهن هال‌سیتی را به تن خواهد کرد؛ تیمی که در دسته اول فوتبال انگلستان موسوم به چمپیون‌شیپ بازی می‌کند. در جدول 24تیمی این مسابقات، هال‌سیتی روی پله نوزدهم قرار گرفته و اولویتش تلاش برای بقا در دسته اول است.
هال‌سیتی با 23گل زده در 27بازی یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله چمپیون‌شیپ را در اختیار دارد. بنابراین عجیب نیست که مدیران این باشگاه به‌دنبال استخدام مهاجم ایرانی باشند. صیادمنش که از استقلال به فنرباغچه پیوسته بود، هرگز در این تیم موقعیت کافی برای اثبات توانایی‌هایش به‌دست نیاورد. باشگاه ترکیه‌ای در 2نوبت ‌اللهیار را به استانبول‌اسپور در همین کشور و بعد هم زوریا لوهانسک در اوکراین قرض داد. دوران حضور صیادمنش در زوریا برای او کاملا موفقیت‌آمیز بود و این بازیکن توانست با عملکرد خوبش چشم‌ها را خیره کند. با وجود این، فنرباغچه باز هم روی حفظ او نظر نداشت و حالا ستاره ایرانی را به هال‌سیتی فروخته است؛ قراردادی که گویا بخشی از رقم مندرج در آن به باشگاه استقلال خواهد رسید.

دهمین مسافر لیگ سخت

اگر بازیکنی به اسم نوید ناصری را که از پدر و مادری ایرانی در شهر منچستر انگلستان متولد شده نادیده بگیریم، ‌اللهیار صیادمنش دهمین بازیکن ایرانی است که برای باشگاهی در لیگ برتر یا دسته اول فوتبال انگلستان به میدان می‌رود. کریم باقری، آندرانیک تیموریان، حسین کعبی، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس دیگر نفراتی بودند که در این لیگ دشوار و رقابتی توپ زده‌اند. از این جمع هم‌اکنون سامان قدوس در برنتفورد فعال است و بیشتر به‌عنوان بازیکن نیمکت‌نشین به میدان می‌رود. وجه مشترک بیشتر این نفرات هم این است که دوران چندان موفقی را در بریتانیا پشت سر نگذاشتند.
غیر از سامان که داستانش هنوز ادامه دارد، بقیه ایرانی‌ها در لیگ جزیره به آنچه انتظار می‌رفت، دست نیافتند. کریم باقری یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران است که در بوندس‌لیگا هم روزگار خوشی داشت، اما در چارلتون کاری از پیش نبرد. آندو هم بعد از جام‌جهانی2006 در بهترین فرمش در جزیره برای 3تیم بولتون، فولام و بارنزلی به میدان رفت که در مجموع خیلی موفق نبود. کعبی در لستر، دژاگه در فولام، گوچی در چارلتون، عزت‌اللهی در ردینگ و کریم انصاری‌فرد در ناتینگهام فارست هم کم‌وبیش همین شرایط را داشتند. داستان حضور کابوس‌وار علیرضا جهانبخش در برایتون هم تازه‌تر از آن است که نیازی به بازگویی داشته باشد.
حالا اما ‌اللهیار راهی فوتبال انگلستان می‌شود؛ بازیکنی که به جرأت می‌توان گفت توانایی شکستن طلسم جزیره را دارد. او جوان‌ترین مسافر ایرانی فوتبال انگلیس است؛ بازیکنی که از استعداد بالایی سود می‌برد و طی سال‌های گذشته هم به‌خوبی شرایط کار در فوتبال اروپا را آموخته است. به علاوه او کارش را از جای خوبی شروع می‌کند. تیم او در سطح دوم فوتبال باشگاهی انگلستان حضور دارد و طبیعتا فشار کمتری متوجه صیادمنش خواهد بود. این بازیکن می‌تواند خودش را در هال‌سیتی نشان بدهد و برای ادامه رویاهایش دنبال مشتریان اسم و رسم‌دارتر بماند.

آینده خط حمله تیم ملی

درخشش ‌اللهیار اما امیدوارمان می‌کند که آینده خط حمله تیم ملی هم تضمین شود. این خط در برهه کنونی با حضور امثال سردار آزمون و مهدی طارمی شرایط بسیار خوبی دارد و برای آینده هم چشم امیدش به ستاره‌های مستعدی مثل صیادمنش و یاسین سلمانی است. ‌اللهیار به اردوی قبلی تیم ملی دعوت شده بود و شاید اگر این روزها درگیر انتقال به هال‌سیتی نبود، برای 2 بازی با عراق و امارات هم در فهرست قرار می‌گرفت. حالا او با افزودن به تجربیات باشگاهی‌اش می‌تواند پشتوانه بیشتری برای درخشش در تیم ملی به‌وجود بیاورد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها