به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۱۸۷۲۰

انهدام موشک بالستیک حوثی‌‌ها در امارات

انهدام موشک بالستیک حوثی‌‌ها در امارات
گروه بین الملل: ساعاتی پس از ورود رئیس جمهور اسرائیل به ابوظبی، امارات متحده عربی هدف حمله موشکی حوثی‌ها قرار گرفت. وزارت دفاع امارات اعلام کرد که این موشک بالستیک، رهگیری و منهدم شده و تلفاتی به جا نگذاشته است.
این وزارتخانه افزود که نیروی هوایی امارات و ائتلاف عربی، سایت و سکوی پرتاب موشک در یمن را نیز منهدم کرده‌اند.اداره کل هوانوردی امارات هم اعلام کرد که کلیه پروازها در فرودگاه‌های این کشور به روال عادی انجام می‌شود و حمله موشکی حوثی‌ها تاثیری بر ترافیک هوایی نگذاشته است.این چندمین حمله موشکی یا پهپادی حوثی‌ها به امارات در هفته‌های گذشته است. در آخرین حمله به ابوظبی، سه غیرنظامی جان باختند.دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل اعلام کرده که او با وجود این حمله، سفرش را طبق برنامه ادامه خواهد داد.
هرتزوگ که سفرش به امارات، تاریخی ارزیابی شده، روز یکشنبه در ابوظبی با شیخ محمد بن زاید النهیان، ولیعهد ابوظبی ملاقات کرد و ضمن محکوم کردن حملات حوثی‌ها به تاسیسات امارات، تاکید کرد که تل‌آویو از امارات در ارتباط با نیازهای امنیتی این کشور حمایت می‌کند.هرتسوگ ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی بیشتری به "پیمان ابراهیم" بپیوندند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند.
وزارت خارجه آمریکا، با تقبیح حمله موشکی اخیر حوثی‌ها علیه امارات، تاکید کرده که آنها هم‌چنان عملیات‌هایی را انجام می‌دهند که غیرنظامیان را تهدید می‌کند.
برچسب ها: امارات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها