به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۳۱۸۷۸۴

افزایش ۲۰ درصدی بستری‌ها در تهران

افزایش ۲۰ درصدی بستری‌ها در تهران
گروه اقتصادی: معاون درمان ستاد کرونای کلانشهر تهران گفت: ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند.نادر توکلی گفت: در حال حاضر ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند که از این تعداد، ۴۹۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. هشت هزار نفر به بخش سرپایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران مراجعه کرده و جدیدا ۵۲۰ نفر بستری شده اند. میزان بستری‌ها نسبت به روز‌های قبل حدودا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته متخصصان در افرادی که واکسن زده اند و بیماری زمینه‌ای ندارند، ابتلا به کرونا شدید نخواهد بود؛ اما در کسانی که واکسن نزده یا یک دوز دریافت کرده اند و یا بیماری زمینه‌ای دارند؛ بیماری خطرناک و مشابه سویه دلتا است.طبق آمار عدم استقبال از دریافت دوز سوم واکسن کرونا، ماسک نزدن و سرعت انتقال ویروس، سه عامل رسیدن به موج ششم این بیماری است.

با اعلام ستاد کرونای شهر تهران میزان ابتلا به بیماری کرونا و واریانت امیکرون به شکل تصاعدی رو به افزایش و آمار فوتی‌های تهران بعد از مدت‌ها دو رقمی شده است.توکلی گفت: مطالعات نشان می‌دهند که ۵۰ درصد از درگیری‌ها مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال است و انجام واکسیناسیون تاثیر مثبتی در ابتلای افراد به نوع شدید بیماری کرونا دارد. به نظر می‌رسد که باید در بازگشایی‌ها تجدید نظر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها