به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۱۸۹۰۵

علیپور: پرسپولیس DNA قهرمانی دارد

علیپور: پرسپولیس DNA قهرمانی دارد
گروه ورزشی:علی علی پور مهاجم تیم ماریتیمو پرتغال گفت: ما امسال یک هدف بزرگ داریم و آن هم کسب سهمیه اروپاست. با تمام وجود برای رسیدن به این هدف می‌جنگیم و امیدوارم به آن برسیم.دیدار این دو تیم در چارچوب هفته بیستم لیگ پرتغال در حالی که برخی بازیکنان در اردوی تیم‌های ملی خود بودند با برتری ۲ بریک پورتو برابر ماریتیمو به اتمام رسید. مهدی طارمی غایب بزرگ این مسابقه بود اما علی علیپور توانست ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشته باشد.مهاجم کشورمان در این بازی نمایش خوبی هم داشت و توانست با نظر سایت سوفا اسکور به بهترین بازیکن ماریتیمو نام گیرد.
 
او نمره ۷.۵ را بدست آورد و پس از اوتاویو، بازیکن پورتو به بهترین بازیکن میدان نیز نام گرفت. او در دقیقه ۲۳ یک پاس عالی به «آندره ویدیگال» داد که این بازیکن قدر موقعیت را ندانست و تک به تک را به بیرون زد. علیپور تنها شوت به دروازه پورتو زد که آن شوت هم با واکنش دیگو کاستا، سنگربان پورتو مواجه شد. او ۲ پاس کلیدی در این بازی داد و یک موقعیت بزرگ گلزنی خلق کرد. به همین بهانه با علی علیپور تماس گرفتیم که بحث به پرسپولیس و تیم ملی هم کشیده شد.

هرچند ماریتیمو به پورتو باخت اما تو بهترین بازیکن تیم خودت در این بازی بودی. در این رابطه صحبتی می‌کنی؟
پورتو واقعا تیم خوب و پرمهره‌ای است. هرچند مهدی طارمی و لوئیز دیاز را نداشت اما باز هم بازیکنان خوبی دارد اما ما برای امتیاز گرفتن به زمین پورتو آمده بودیم. روی کارهای فنی و تاکتیکی که سرمربی تیم از قبل پیش بینی کرده بود زیاد کار کردیم و شاید یک مقدار دچار بدشانسی شدیم وگرنه با حداقل یک تساوی این شهر را ترک می‌کردیم.

اگر همبازی ات قدر پاس تک به تک تو را می‌دانست شاید...
فوتبال همین است. به هرحال هر بازیکنی دوست دارد گل بزند و باعث پیروزی تیمش شود اما تیم حریف هم برای گل نخوردن و موفقیت تلاش می‌کند. پورتو تیم بزرگی است و جلوی ماریتیمو هم با تمام وجود بازی کرد. گفتم که می‌خواستیم حتی با ۳ امتیاز از زمین خارج شویم ولی ... نشد دیگر!

خودت هم یک شوت زیبا زدی که با واکنش گلر پورتو روبرو شد؟
دیگو کاستا گلر پورتو دروازه بان خوبی است و ضربه‌ام را مهار کرد. به هر حال تلاش خودمان را کردیم اما نشد که پیروز شویم.

غیبت مهدی طارمی چقدر روی عملکرد تیم پورتو تأثیر گذاشته بود؟
مهدی خودش هم می‌داند چقدر دوستش دارم. او رفیق صمیمی‌من است و دوستان خوبی برای هم هستیم. قطعا او ستاره مهمی در تیم پورتو است و غیبت مهدی طارمی یک مقدار خیال مدافعان ما را راحت تر کرده بود.

سرمربی تیم از عملکرد تو راضی بود؟
بله، ما امسال یک هدف بزرگ داریم و آن هم کسب سهمیه اروپاست. با تمام وجود برای رسیدن به این هدف می‌جنگیم و امیدوارم به آن برسیم.

در جریان مشکلات پرسپولیس قرار داری؟
پرسپولیس تیم محبوب من است و بر همین اساس تا جایی که بتوانم اخبار این تیم را پیگیری می‌کنم. متأسفانه اخبار خوبی از ایران درخصوص پرسپولیس به گوش نمی‌رسد.

یحیی گل محمدی هم استعفا داد ...
شنیدم و حتما آقا یحیی دلیلی برای این کارش داشته است. شاید می‌خواست به این طریق مدیران یا مسئولان باشگاه را کمی‌به خودشان بیاورد. او مربی من بوده و می‌دانم چقدر پرسپولیسی است و این تیم را دوست دارد.

خیلی‌ها معتقدند امسال کار پرسپولیس برای تکرار قهرمانی به مراتب سخت تر از سال‌های گذشته است؟
ببینید من خیلی درجریان اصل مشکلات نیستم اما برای تیمی‌که ۵ سال پشت سرهم قهرمان ایران شده خوب نیست با چنین حواشی و کمبودهایی روبرو باشد. این تیم ۴۰ تا ۵۰ میلیون هوادار درایران و سراسر دنیا دارد و باید شرایطی به مراتب بهتر از امروزش را داشته باشد. با تمام این تفاسیر به شخصه معتقدم که باز هم شانس اول قهرمانی تیم پرسپولیس است.

چرا؟
پرسپولیس به نظرم DNA قهرمانی دارد. بازیکنانی که سال‌هاست کنار هم می‌جنگند و هدفی جز قهرمانی ندارد. کارشناسان می‌گویند شخصیت قهرمانی که حرف درستی است.

اما استقلال قهرمان نیم فصل شد؟
من برای همه تیم‌ها و رقیبان پرسپولیس احترام قائلم ولی نیم فصل دوم شرایط خیلی فرق می‌کند. تیمی‌قهرمان می‌شود که در گل خوردن خسیس باشد و در گل زدن دست و دلباز!

تعبیر جالبی به کار بردی. منظورت این است که ممکن است این فصل کار به تفاضل گل بکشد؟
شاید به تفاضل گل برسد اما منظورم این بود که تیمی‌می‌تواند قهرمان شود که نباز یا کم ببازد و از طرفی در دیدارهای خودش بی‌رحم در گلزنی باشد. نیم فصل دوم متعلق به تیمی‌است که تمرکز بیشتری داشته باشد و من فکر می‌کنم پرسپولیس تجربه کافی برای نیم فصل دوم دارد.

بسیارخوب، صعود زودهنگام تیم ملی ایران در پرتغال چه بازتابی داشت؟
طبیعی است صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی اعتبار لژیونرهای ایرانی را در پرتغال، اروپا و سایر کشورها بالاتر برده است. همبازیانم در ماریتیمو این اتفاق را تبریک گفتند و به نوعی ثابت شد ایران بهترین تیم قاره آسیاست. برای ساخت چنین تیمی‌با این قدرت تلاش بسیاری صورت گرفته است. فدراسیون، مربیان و بازیکنان دست به دست هم دادند تا چنین اتفاق بزرگ و غرورانگیزی رقم بخورد.

نکته یا چیزی که در این بازی‌های اخیر تیم ملی توجه تو را جلب کرده باشد، چیست؟
گردش سریع توپ توسط بچه‌ها که اغلب لژیونر هستند عالی بود. سرعت بالای بازی ایران و گردش توپ درسطحی فراتر از قاره آسیا بود و فکر می‌کنم عامل اصلی موفقیت تیم ما همین موضوع بوده باشد. واقعا دست آقای اسکوچیچ درد نکند که تیم خوبی ساخته است.

با این تیم ملی می‌توانیم به دور دوم جام جهانی قطر صعود کنیم؟
این یک هدف بزرگ است اما نباید مربیان و ملی پوشان را از الان تحت فشار این موضوع قرار داد. صعود از گروه خود درجام جهانی یک هدف بزرگ است که در ۵ دوره قبلی حضور ایران در این رقابت‌ها به آن نرسیدیم و بستگی به خیلی مسائل دارد. اینکه درچه گروهی یا با چه تیم‌هایی قرار بگیریم یا اینکه همه بازیکنان کلیدی خود را انشالله در اختیار داشته باشیم و ... اما الان زود است که بخواهیم به بچه‌ها فشار بیاوریم.

علی علیپور در این دوره به تیم ملی دعوت نشد. صحبتی در این رابطه نداری؟
من در شرایط جسمانی و آمادگی خیلی خوبی هستم اما به نظر آقای اسکوچیچ احترام می‌گذارم. اهداف بزرگی در سر دارم و می‌خواهم یکی از بازیکنان تراز اول لیگ پرتغال باشم و به تیم ملی دعوت شوم. برای رسیدن به این دو هدف بزرگ باید سخت تمرین کرده و بیشتر بجنگم. در زندگی‌ام هیچ چیزی را آسان به دست نیاوردم و انشاء الله بتوانم با تلاش بیشتر یکی از مسافران جام جهانی شوم.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: علی علیپور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها