به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۳۲۱۰۱۲

علت اختلاف ۵۰۰ میلیاردی ارزشگذاری سرخابی‌ها

گروه ورزشی: رئیس سازمان خصوص به واکنش ها نسبت به مبالغ ارزش گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عکس العمل نشان داد.
علت اختلاف ۵۰۰ میلیاردی ارزشگذاری سرخابی‌ها
امروز بعد از ظهر در محل سازمان خصوصی سازی جلسه مهم با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان خصوصی سازی و تنی چند از دست اندرکاران دو باشگاه برای نهایی کردن نقشه اجرایی خصوصی سازی واقعی دو باشگاه برگزار شد که پس از آن، حسین قربانزاده اقدام به اطلاع رسانی درباره چگونگی واگذاری سهام و کشف درآمدهای جدید برای دو باشگاه و همچنین مسائلی که به موضوع مهم حق پخش مربوط بود، کرد.
 
اما نکته ای که در این گفتگو بیش از سایر مسائل مورد توجه قرار گرفت، مسئله ارزش گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اعلام اعدادی بود که با توجه به اختلاف 500 میلیارد تومانی، به سرعت در فضای هواداری واکنش برانگیز شد. حال آنکه از دید رئیس سازمان خصوصی سازی این ارزش گذاری بنا بر متغیرهای مختلفی انجام گرفته و می تواند در آینده تغییرات صعودی و نزولی داشته باشد و اعداد فعلی نباید یک ملاک همیشگی استفاده کرد.
 
قربانزاده در این باره می گوید؛ در این ارزش گذاری شاخص های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. از مسئله دارایی های دو باشگاه، موضوع ارزش نیروی انسانی و همچنین مسائل مربوط به مطالبات و بدهی ها و مسائل مالیاتی که به هر حال به عنوان یک معضل همواره این دو باشگاه را تهدید کرده است. انتظار ما این است که هواداران دو باشگاه با توجه به حرکت تازه ای که آغاز شده، همراهی در این مسیر و خصوصی سازی واقعی این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران است تا آنها برای اولین بار بعد از دهه ها فرصتی برای نفس تازه کردن و توسعه و کار برای آینده را حس کنند.
 
وی همچنین تأکید می کند : هواداران فوتبال باید در نظر داشته باشند که این ارزش گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری  انجام گرفته و آنها این کار را برای صدها شرکت معظم انجام داده و این کار براساس فاکتورهای متفاوت انجام گرفته است اما نه به آن معنا که تلقی اولیه هواداری از آن، برتری یک باشگاه بر باشگاه دیگر است؛ چرا که این دو نهاد فوتبالی مهم  مانند موجودات زنده در هر دوره مالی شرایط متفاوتی را تجربه کرده و خواهند کرد.
 

 
قربانزاده در این مصاحبه می‌گوید: شرایط باشگاه باید به سمتی برود که آنها در شرایط شفاف، با استفاده از درآمدهای مربوط به لیگ، حق پخش تلویزیون و همچنین در آینده ورزشگاه اختصاصی و البته بازاری که مختص به هر یک از این دو باشگاه خواهد بود ، بتوانند حداکثر ارزش را در بازار سرمایه کسب کند.
در این زمینه مشارکت هواداری حرف اول را خواهد زد.
 
رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت : با توجه به نحوه اداره دولتی در دهه‌های گذشته و ظرفیت های بی شماری که پیش روی استقلال و پرسپولیس از نظر توسعه در زمینه منابع و درآمدهاست، مشارکت بیشتر هواداری و همچنین و حل موضوع مهمی مانند حق پخش تلویزیونی، باعث خواهد شد این ارزش گذاری و البته درآمدهای آتی افزایش چشمگیری پیدا کند و تحولی بزرگ اتفاق بیفتد.
 
قربانزاده در پایان  تأکید کرد: در این زمینه از کمک های فکری کارشناسان استقبال می کنیم تا مدل کاملا مناسبی از خصوصی سازی در این دو باشگاه به اجرا بیاید و حالا که قرار است این طلسم چند دهه ای شکسته شود، این موضوع در بهترین مسیر به سرانجام برسد.
 
گفتنی است بزودی روش ها، مبانی و جزئیات ارزش‌گذاری دو باشگاه از سوی کارشناسان رسمی دادگستری منتشر خواهد شد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها