به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۲۲۵۲۶

هفت فیلم و یک ترکیب تأمل‌برانگیز برای اکران نوروزی

هفت فیلم و یک ترکیب تأمل‌برانگیز برای اکران نوروزی
گروه فرهنگی: هفت فیلم سینمایی برای اکران نوروز در حالی انتخاب شدند که برخلاف معمول جای فیلم‌های کمدی تقرببا خالی است و هیج فیلمی از ژانر کودک هم معرفی نشده است.به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که امروز، دوم اسفندماه در شورای صنفی نمایش برگزار شده، هفت فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی برای اکران نوروزی اعلام شده‌اند و قرار است از 18 اسفندماه روی پره روند.
 
از بین این فیلم‌ها سه اثر در جشنواره فجر امسال رونمایی شدند و یک فیلم هم مربوط به جشنواره فجر دو سال قبل است.اما نکته قابل توجه نبود یک کمدی با همان تعریف‌هایی مرسوم است چون اگرچه «شادروان» به عنوان یک فیلم کمدی مطرح شد، اما نظرهایی هم درباره قصه تلخی که از فقر نشان می‌دهد، در باره آن مطرح شده است.

در بین این فیلم‌ها انتخاب «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش هم که سال گذشته «تکخال» را در اکران نوروزی داشتند  جالب توجه است. با این حال فیلم‌های امسال با بازیگرانی همچون جواد عزتی، امیر جدیدی، ساعد سهیلی، پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر،  علی مصفا و علی نصیریان اکران می‌شوند.

«لامینور» بیست و هفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که ترجیح داد فیلمش در جشنواره فجر نمایش داده نشود.علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی و فریماه فرجامی از بازیگران فیلم «لامینور» هستند که داستان آن درباره موسیقی است.

«روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان یک فیلم پلیسی - امنیتی است که دو سال قبل در جشنواره فجر بود و امیر جدیدی و ساعد سهیلی از بازیگران اصلی آن هستند.

«قدغن» به کارگردانی مجید مافی با یک داستان اجتماعی و با بازی سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، ، کریم امینی و رزا بیات ساخته شده است.

«مرد بازنده»  اخرین ساخته محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی است که در جشنواره فجر امسال به نمایش درآمد. در «مرد بازنده» جواد عزتی نقش اصلی را ایفا می‌کند و رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز و شبنم قربانی از دیگر بازیگرانش هستند و قصه‌ای جنایی را روایت می‌کنند.

«علفزار» اولین ساخته کاظم دانشی به تهیه‌کنندگی بهرام رادان هم از دیگر فیلم‌های امسال است که روی موضوع حساس اجتماعی دست گذاشته و پژمان جمشیدی نقش اصلی آن را به عنوان یک بازپرس ایفا می‌کند. سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه از جمله بازیگران آن هستند. 

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران از فیلم‌های جشنواره فجر امسال بود که رگه‌هایی از طنز داشت و سینا مهراد، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، گلاره عباسی و بهرنگ علوی از بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم که رضا رویگری هم در سکانس‌های ابتدایی ان نقشی متفاوت دارد، روایتگر داستان فقر یک خانواده است.

«موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر فیلمی درباره زندگی شهیدان باکری است. در این فیلم خود حجازی‌فر نقش مهدی باکری را ایفا کرده است.این فیلم که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر را گرفت ، راهی اکران نوروزی می شود.اما  «ملاقات خصوصی» که در رده‌بندی آراء مردمی جشنواره فیلم فجر ، رتبه بالایی داشت اما بعد به دلیل مخدوش شدن آراء کل روند رأی‌گیری متوقف شد، هم از متقاضیان اکران نوروزی بود ولی نامش در فهرست انتخاب‌ها نیست.
برچسب ها: اکران نوروزی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها