به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۲۳۴۶۷
اتحادیه اروپا حریم خود را به روی هواپیماهای روسی می‌بندد

زلنسکی: حاکمان روسیه را به دادگاه جنایتکاران جنگی خواهیم کشاند

گروه بین‌آلملل: تهاجم نظامی روسیه به اوکراین یکشنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) وارد چهارمین روز خود شد.
بقایای تانک روسی در بیرون خارکیف
بقایای تانک روسی در بیرون خارکیف
گزارش‌ها از درگیری میان نیروهای روسی و ارتش اوکراین در چندین نقطه مختلف کشور از جمله خارکف دومین شهر بزرگ پس از کی‌یف خبر می‌دهند. این در حالی است که تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس همچنان بی‌پاسخ مانده و کشورهای غربی دور جدیدی از تحریم‌ها را بر روسیه وضع کرده‌اند. مقامات اوکراینی میگویند از آغاز درگیری‌ها تاکنون دستکم ۱۹۸ شهروند این کشور کشته شده‌اند، این شرایطی است که ده‌ها هزار تن نیز آواره شده‌اند و در تلاش برای ورود به کشورهای همسایه اوکراین هستند.

زلنسکی: حاکمان روسیه را به دادگاه جنایتکاران جنگی خواهیم کشاند
‏رئیس‌جمهوری اوکراین، سران روسیه را متهم کرد که در جنگ جاری به "نسل‌کشی" دست زده و در توییتر نوشت که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اقدام روسیه را "نسل‌کشی" بشناسد. زلنسکی خواستار سلب حق رأی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نیز شد. او گفت: حاکمان روسیه را به دادگاه جنایتکاران جنگی خواهیم کشاند.

روسیه قصد دارد «کیف» را به «حلب» دوم تبدیل کند!

كیف
نیروهای متجاوز روسیه، حملات کور بمباران هوایی و موشکی برای انهدام کامل شهر کی‌یف را آغاز کرده‌اند. روس‌ها در جنگ‌های چچن و سوریه «خصوصا شهر حلب» نیز با همین روش «با خاک یکسان کردن شهرها و کوچ همه ساکنان آنها» بر روی ویرانه‌ها «زمین سوخته» جشن پیروزی گرفتند!

حلب- سوریه

حملات موشکی به تأسیسات نفت و گاز در اوکراین

مقام‌های اوکراینی می‌گویند روسیه در ادامه حمله نظامی خود به خاک این کشور، تاسیسات نفت و گاز را در چند نقطه اوکراین هدف گرفته است. بنا به گزارش آژانس دولتی اوکراین، یک پایانه نفتی در واسیلکیف در جنوب غربی کیف مورد اصابت موشک قرار گرفت و دچار حریق شده است. تصاویر ویدئویی انفجارها و شعله‌های بزرگ و برخاستن دود سیاه از این مجتمع نفتی را نشان می‌دهند. همچنین گزارش شده است که نیروهای روسی یک خط لوله گاز طبیعی را در نزدیکی خارکف در شمال شرق اوکراین منفجر کرده‌اند. تصاویر منتشره ابر سیاه قارچی شکل را نشان می‌دهد که از محل انفجار متصاعد می‌شود.
اپراتور خط لوله گاز اوکراین گفته است که ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین به طور عادی ادامه دارد و مانع جدی در این انتقال ایجاد نشده است. در سوی مقابل جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در شرق استان لوهانسک نیز گفته‌اند یک موشک متعلق به ارتش اوکراین یک پایانه نفتی در شهر روونکی را منفجر کرده است.

سوئیفت برای اجرای تحریم‌های بانکی علیه روسیه آماده می‌شود
سوئیفت، شبکه پیام‌رسانی امن بانکی که پرداخت‌های بین‌المللی سریع را تسهیل می‌کند، اعلام کرد در حال آماده شدن برای اجرای تحریم‌های تصویب شده علیه روسیه است. کشورهای غربی روز شنبه در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین، تصمیم به مسدود کردن دسترسی شماری از بانک‌های روسی به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت گرفتند. این تصمیم که وزیر دارایی فرانسه آن را به دلیل آسیب‌های عظیمش به اقتصاد روسیه «سلاح هسته‌ای مالی» خوانده، مراودات بانک‌های روسی در جهان را بسیار دشوار می‌سازد. پیش از روسیه تنها ایران و کره شمالی از این شبکه بانکی محروم شده بودند. نام بانک‌های روسی که قرار است از سوئیفت اخراج شوند به طور عمومی اعلام نشده اما یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفته است حدود ۷۰ درصد از بازار بانکی روسیه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

اعلام آمادگی کرملین برای مذاکره با اوکراین؛ زلنسکی: آماده مذاکره هستیم اما نه در بلاروس
ولادیمیر پوتین روز یکشنبه با تکرار پیشنهاد خود برای آغاز مذاکرات با اوکراین، شهر گومل در بلاروس را به عنوان محل برگزاری گفتگوها پیشنهاد کرد. در سوی مقابل ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد ولادیمیر پوتین را رد کرد و گفت هر چند آماده مذاکره است اما محل پیشنهادی را نمی‌پذیرد چرا که مینسک در تهاجم به اوکراین با روسیه «همدست» بوده است.
یک سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است هیئتی از این کشور شامل نمایندگان وزارت امور خارجه، دفاع و دفتر ریاست جمهوری وارد بلاروس شده‌اند.

اتحادیه اروپا حریم خود را به روی هواپیماهای روسی می‌بندد
کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده ‌شده‌اند تا ممنوعیت عبور و مرور هواپیماهای روسی در آسمان‌های خود را به اجرا بگذارند. سه کشور حوزه بالتیک، استونی، لتونی و لیتوانی حریم هوایی خود را از نیمه شب یکشنبه به روی کلیه هواپیماهای فدراسیون روسیه مسدود کرده‌اند و تنها برای فرودهای اضطراری و پروازهای بشردوستانه استثنا قائل می‌شوند. لهستان، جمهوری چک و بلغارستان پیش‌تر چنین اقدامی کرده‌اند.

مقامات محلی خارکف می‌گویند نیروهای روسی توانسته‌اند وارد این شهر بزرگ در شمال شرقی اوکراین شوند. اوله سینگوبوف، فرماندار منطقه گفت روز یکشنبه خودروهای سبک روسی به برخی مناطق خارکف وارد شده‌اند. به گفته این مقام مسئول نیروهای اوکراینی در حال نبرد با نیروهای روسی در خیابان های این شهر هستند. ساعتی پیشتر ویدئوهای منتشر شده چندین خودروی نظامی سبک را نشان می‌دادند که در امتداد یک خیابان در خارکف، از کنار یک تانک در حال سوختن، در حال حرکت هستند. 

ترامپ: تنها رییس‌جمهور قرن ۲۱ آمریکا هستم که در دوره مسئولیتم، روسیه به هیچ کشوری حمله نکرد
دونالد ترامپ گفت: روسیه در زمان جرج بوش به گرجستان حمله کرد، در زمان باراک اوباما کریمه را اشغال کرد و در زمان جو بایدن به اوکراین حمله کرد. او افزود: من تنها رییس‌جمهور قرن ۲۱ آمریکا هستم که در دوره مسئولیتم روسیه به هیچ کشوری حمله نکرد.
در همین حال، لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، آمریکا گفت: «تا زمانی که پوتین رهبر روسیه است، مردم روسیه نمی‌توانند به رویاهایشان برسند و در فقر و مسکنت زندگی خواهند کرد» او افزود: «آن‌ها باید خود را از شر او خلاص کنند»

پلی‌آف جام جهانی؛ پس از لهستان، سوئد هم اعلام کرد مقابل روسیه بازی نخواهد کرد
پس از اینکه لهستان اعلام کرد در پلی‌آف انتخابی جام جهانی، مقابل روسیه مسابقه نخواهد داد، حالا فدراسیون فوتبال سوئد هم در اعتراض به حمله نظامی روسیه به اوکراین، خواستار لغو مسابقه با روسیه شد و اعلام کرد در رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی مقابل روسیه بازی نخواهد کرد. روسیه قرار است در مرحله پلی‌آف جام جهانی، ابتدا میزبان لهستان باشد و در صورت صعود، قرار است میزبان سوئد یا جمهوری چک باشد.

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۳:۲۴
لعن و نفرین بر حاکمان روسیه (383851)
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۵:۳۳
درود بر رییس جمهور اکراین، واقعا یک مرد می تواند با اراده اش سرنوشت جنگ را تغییر دهد. او درسی است برای همگی ما ... (383865)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها