به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۵:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۲۵۶۶۲
روس‌ها ۱۱۷۰ غیرنظامی را فقط در یک شهر اوکراین کشته‌اند

خشم جهانی از حمله ارتش اشغالگر پوتین به بیمارستان‌های اوكراین

گروه بین‌الملل: سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد: ۱۸ بیمارستان و مرکز درمانی اوکراین توسط موشک‌ و بمب‌های روسیه ویران شدند!
خشم جهانی از حمله ارتش اشغالگر پوتین به بیمارستان‌های اوكراین
حمله هوایی روسیه به یک کلینیک زنان و زایمان در شهر محاصره‌ شده ماریوپول خشم جهانی را برانگیخته است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد این اقدام را "هولناک" توصیف کرد و خواستار توقف "خشونت‌های بی‌دلیل‌‌" شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را متهم به اقدامات "ناجوانمردانه" کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی گفت: «این چه کشوری است، فدراسیون روسیه، که از بیمارستان‌ها می ترسد، از زایشگاه‌ها می‌ترسد و ویران می‌کند؟»
گزارشگران آژانس خبری آسوشیتدپرس هنگام حمله به این کلینیک در ماریوپول حضور داشتند و شاهد آن بودند. یک عکاس آسوشیتدپرس این حمله را مستند کرده است. لرزش ناشی از انفجار در این کلینیک تا فاصله یک کیلومتری آن محسوس بوده است. بر اثر این انفجار همچنین همه پنجره‌‌های ساختمان شکسته و قسمت بزرگی از نمای کلینیک کاملا تخریب شده است. نیروهای پلیس و سربازان زخمی‌های این حمله، از جمله زنی باردار را به مکان امن منتقل کردند.
پزشکان بدون مرز نیز گفت که اگرچه نمی‌تواند تایید کند «این یک حمله هدفمند بوده»، اما کارکنان آن می‌گویند که «طی چند روز گذشته خانه‌ها و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند». کیت وایت، مدیر سازمان پزشکان بدون مرز، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «با توجه به گلوله‌باران مدام، درگیری‌های مسلحانه و ادامه بمباران هوایی ماریوپل، مراقبت‌های پزشکی به‌طور فزاینده‌ای سخت‌ شده است و به‌ویژه شرایط برای زنان حامله و افراد مسن که امکان تحرک کمتری دارند، سخت‌تر است.»
کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، هم گفت: «از گزارش‌ها درباره حمله امروز به یک زایشگاه در ماریوپل اوکراین وحشت‌زده شده‌ام، حمله‌ای که طبق گزارش‌ها باعث شد کودکان و زنان در حال زایمان زیر آوار ساختمان‌ مدفون شوند.»

نظامیان متجاوز و جنایتکار پوتین، پس از مقاومت شدید ماریوپل در جنوب اوکراین، بیمارستان و زایشگاه این شهر را یمباران کردند. تعداد زیادی از بیماران و کودکان بر اثر بمباران کشته شدند.

سه کشته در حمله به کلینیک زنان و زایمان

معاون شهردار ماریوپول از کشته شدن سه نفر در پی حمله به یک درمانگاه زنان و زایمان در این شهر خبر داد. سرگئی اورلوف، معاون شهردار ماریوپول به بی‌بی‌سی جهانی گفت یک کودک نیز در میان کشته‌شدگان است. مقام‌های اوکراینی پیشتر اعلام کرده بودند در این حمله ۱۷ نفر از جمله زنان باردار زخمی شده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه ۹ مارس ویدئویی در توییتر منتشر کرد که اتاق‌های کاملاً ویران‌شده این کلینیک را نشان می‌دهد.


دفن گروهی اجساد مردم غیرنظامی بندرمایروپل که توسط موشک‌ها و بمب‌های اشغالگران روس قتل‌عام شدند

روس‌ها ۱۱۷۰ غیرنظامی را فقط در یک شهر اوکراین کشته‌اند
معاون شهردار ماریوپُل اوکراین، شهری که امروز بیمارستان و زایشگاهش هم مورد بمباران روس‌ها قرار گرفت می‌گوید: آب و برق شهر همچنان قطع است، از آغاز تجاوز نظامی روس‌ها تاکنون ۱۱۷۰ غیرنظامی کشته شدند. تعداد اجساد به حدی زیاد است که آنها را در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کنند.

تداوم بمباران مناطق مسكونی
مقامات اوکراینی گزارش دادند که اشغالگران روسیه بامداد پنج‌شنبه شهرهای مختلف اوکراین را بمباران کرده‌اند. دیمیترو ژیویتسکی، مقام ارشد منطقه «سومی»، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که هواپیماهای متجاوز روسی نواحی مختلف شهر «سومی» واقع در شمال شرق اوکراین را بمباران کردند. به گفته او، مناطق مسکونی در شهرک اوختیرکا، واقع در جنوب سومی نیز بمباران شدند. این مقام اوکراینی افزود، گزارش‌هایی مبنی بر تخریب یک خط لوله گاز در منطقه دریافت کرده است. همچنین شهردار میکولائیف، واقع در جنوب اوکراین، نیز گزارش داد که چندین فروند موشک از شمال به این شهر شلیک شده است. الکساندر سینکویچ در فیسبوک نوشت: «آنها یا در حال آزمایش استحکامات دفاعی ما هستند یا خود را برای حمله آماده می‌کنند.»

 ارتباط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا قطع شد
پس از چرنوبیل، اکنون ارتباط آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) با نیروگاه زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در اوکراین، نیز قطع شده است. رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که دسترسی این نهاد به دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های ناظر بر امنیت نیروگاه زاپوریژیا قطع شده و امکان جابه‌جایی داده‌ها وجود ندارد. او افزود علت قطع ارتباط هنوز مشخص نیست. نیروهای اشغالگر روسی هفته گذشته به زاپوریژیا حمله کرده و آن را تصرف کردند. این حمله باعث بروز آتش‌سوزی در منطقه این نیروگاه شد. آژانس انرژی اتمی پیش از این نیز از قطع دسترسی این نهاد با سیستم‌های نظارتی در نیروگاه هسته‌ای خاموش چرنوبیل خبر داده بود. این نیروگاه نیز از چند روز پیش در تصرف نیروهای روسیه قرار دارد. گروسی قطع ارتباط با این دو سایت هسته‌ای را "نگران‌کننده" خوانده است.

دیدار لاوروف و کولبا در ترکیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشستی با خبرنگاران از شروع دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی او در شهر آنتالیای ترکیه خبر داد. عکس‌هایی که زاخارووا منتشر کرده دو وزیر خارجه را نشان می‌دهند که روبروی یکدیگر نشسته‌اند. این دیدار با میانجیگری مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شده است. ترکیه، از اعضای ناتو، روابط خوبی با هر دو جناح درگیر در جنگ اوکراین دارد و بارها پیشنهاد میانجیگری کرده بود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۴:۰۴
روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده و یاد آور گیر کردن آمریکا در عراق و افغانستان وال سعود در یمن .البته این متجاوزان باید در محاکم بین‌الملل محاکمه و محکوم شوند پوتین جنایت کار جنگی . نابود باد تفکر کمونیستی (384538)
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۶:۳۴
بر پدر و مادر پوتین لعنت (384555)
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۳:۱۷
بر امریکا و انگلیس و ال سعود و اردوغان لعنت باد (384668)
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۲۳:۱۱
خدا لعنت کنه پوتین و حامیان وطنی اون رو (384577)
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۳:۱۸
لعنت خدا بر امریکا و انگلیس و حامیان وطنی انها (384669)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها